از مرجع فقيد جهان تشيع، آيةاللهالعظمي بهجت قدس سره، نقل شده است: اينكه حضرت زهراعلیها السلام بعد از آنهمه مظلوميت، در حال احتضار وصيت نمود كه شبانه دفن گردد، كار عجيبى بود كه نظير كار پيغمبران علیهم السلام است؛ زيرا كار كسى كه نزاع كند و مغلوب شود و كشته و شهيده گردد و عليه او قضاوت بشود و ...
از مرجع فقيد جهان تشيع، آيةاللهالعظمي بهجتقدس سره، نقل شده است: اينكه حضرت زهراعلیها السلام بعد از آنهمه مظلوميت، در حال احتضار وصيت نمود كه شبانه دفن گردد، بحارالانوار/49/192؛ كار عجيبى بود كه نظير كار پيغمبرانعلیهم السلام است؛ زيرا كار كسى كه نزاع كند و مغلوب شود و كشته و شهيده گردد و عليه او قضاوت بشود و آنهمه بلاها را ببيند، و با اينحال راهى را پيدا كند كه خود را مثل غالب جلوه دهد و غالب بودن خود را به ديگران نشان دهد، به كار پيغمبران و اعجاز شباهت دارد، راهى كه فكر بشر از فهم آن عاجز بود و آن اينكه وصيت نمود، بدون تشييع، شبانه دفن گردد. اگر دستگاه حكومت و خلافت به فكرشان مىرسيد كه حضرت زهراعلیها السلام چنين كارى را مىخواهد بكند، به منزل آنحضرت وارد مىشدند و از انجام آن جلوگيرى مىكردند. بعد از دفن نيز راهى جز نبش قبر آنحضرت نبود كه حضرت اميرعلیه السلام از آن جلوگيرى نمود و نتوانستند كارى بكنند.