*به پایگاه هفته نامه خبری حوزه (افق حوزه) خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
نام :   
ایمیل :   
اخبار

سایت مقام معظم رهبری

خبرگزاری حوزه نیوز

مدیریت حوزه علیمه قم

صفحه اصلی > نمایش اخبار 


اخبار افق, اخبار افق شماره خبر: ٤١٥٩٤١ ١١:٢٤ - 1399/09/09   در دومین وبینار معاونان تبلیغ حوزه علمیه استان‌ها مطرح شد ارسال به دوست نسخه چاپي


در دومین وبینار معاونان تبلیغ حوزه علمیه استان‌ها مطرح شد

لزوم شناسایی طلاب خلاق در عرصه هنر


دومین وبینار معاونان تبلیغ حوزه‌های علمیه استان‌ها، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، ۲۶‌آبان در سالن مرحوم آیت‌الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین ملانوری در این وبینار، با بیان اینکه این معاونت در برنامهریزی جدید بهدنبال اجرای طرحهای مختلف برای اثربخشی قویتر در عرصه تبلیغ است، گفت: از جمله این موارد، طرح جامع هنر است. اجرای این طرح مورد تأکید مدیر محترم حوزههای علمیه است و این معاونت در تلاش است تا با همکاری همه معاونان تبلیغ این طرح را بهدرستی در کشور اجرا کند.


سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه با بیان اینکه کار ستاد برنامهریزی و راهبری و فعال کردن همه ظرفیتهای بخشهای مختلف این معاونت در مدیریت استانها در امر بهتر فعالیت کردن تبلیغ است، عنوان کرد: از جمله این طرحها، برنامهریزی در بحث پژوهشهای هنری و راهاندازی مرکز آموزش مهارتی است که برای تحقق این موارد، افرادی مشخص و تعیین شدهاند.


حجتالاسلام والمسلمین ملانوری بر شناسایی طلاب خلاق و علاقهمند در بحث هنر در مدیریت استانها تأکید کرد و اظهار داشت: با شناسایی این افراد و ثبتنام آنها در بانک جامع هنر، بهتر میتوان از این ظرفیتها استفاده کرد. وی استفاده از نیروهای فعال در نهادها و سازمانها در استانها را ضروری دانست و گفت: مدیریت استانها نباید در این بحث منتظر معاونت باشد که طرحی و برنامهای ارائه دهد. مدیریت استان باید در استفاده از ظرفیتها و قویتر کردن ارتباط بهتر فعالیت کند؛ البته بهتر است این فعالیتها با هماهنگی این معاونت صورت گیرد.


سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه، همکاری معاونت تبلیغ مدیریت استانی را با مرکز آموزشی مهارتی کاربردی معاونت تبلیغ برای انجام بهتر فعالیتهای تبلیغی ضروری دانست و اظهار داشت: برای این امر نباید از هیچ مبلغی در استانها غفلت کرد و همه طلاب و مبلغان مستعد شناسایی و آموزشهای لازم، برای استفاده از ابزار هنر در بحث تبلیغ داده شود که در مرحله بعد، برای امر تبلیغ بهکارگیری شوند.


حجتالاسلام والمسلمین ملانوری بیان داشت: الآن که ایام کروناست و تبلیغ بهنوعی تعطیل است، باید طلاب وارد فضای مجازی شوند؛ ولی برای حضور مؤثر در این امر هم، نیازمند آموزش و مهارتافزایی هستیم.


وی بر مشارکت همه معاونتها در برگزاری جشنواره هنرآسمانی تأکید و در شرایط فعلی آن را ضروری دانست.

بعضی از مسائل هنری سنخیتی با حضور و هویت طلبگی ندارد

حجتالاسلام ابوطالبی معاون تبلیغ حوزه علمیه قم نیز در این وبینار، با بیان اینکه مدیریت حوزههای علمیه توجه جدی به بحث هنر در بحث تبلیغ دارد، گفت: جایگاه هنر در بحث تبلیغ، جزء رسالتهای مبلغان و هویت طلبگی است.


وی بیان داشت: متأسفانه بعضی از مسائل هنری هیچ سنخیتی با حضور و هویت طلبگی ندارد و برای رفع این مشکل، میتوان عنوان طرح را بهنام طرح جامع کاربردی هنری تبلیغ تغییر داد تا شاهد اثربخشی بهتر در این بحث باشیم.

طلاب هنرمند شناسایی شوند

حجتالاسلام زمانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی نیز در این وبینار، با بیان اینکه برای اثربخشی بهتر در عرصه تبلیغ و هنر، لازم است سامانه شناسایی راهاندازی شود تا بهتر بتوان از ظرفیت مبلغان در بحث هنر بهره گرفت، اظهار داشت: همه تلاش این معاونت در مدیریت استانی این است، از طلاب هنرمند غافل نشود و در این رابطه سعی کرده مهارتهای لازم به طلاب و مبلغان با استعداد آموزش دهد.

لزوم اولویتبندی رشتههای هنری در استانها

حجتالاسلام صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران نیز در این ارتباط مجازی، بر اولویتبندی رشتههای هنری در استانهای مورد نظر و صدور مجوز برای برگزاری کارگاه، ایجاد تفاهمنامه همکاری با نهادهای مختلف برای استفاده از ظرفیتهای آن نهاد و شناسایی استعدادهای هنری تأکید کرد.

لزوم راهاندازی شبکه طلاب هنرمند

حجتالاسلام احسانبخش معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران هم در این وبینار بر آسیبشناسی فعالیتهای تبلیغی در بخشهای مختلف مانند جشنواره هنرهای آسمانی و حمایت از استعدادهای برتر این جشنواره، ضروری بودن تولید کارهای فاخر در عرصه هنر و شناسایی استعدادهای برتر این عرصه و ترغیب خانوادههای طلاب برای حضور مؤثرتر در عرصه هنر تأکید کرد.

نیازمند تربیت بیشاز ۶ هزار نیروی انسانی در عرصه هنر و رسانه هستیم

حجتالاسلام قربانی مدیر هنر و تبلیغ معاونت تبلیغ حوزههای علمیه هم در این وبینار، با بیان اینکه برای افق ۱۴۱۴ کارویژههایی در عرصه هنر، رسانه و فضای مجازی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از جمله این کارویژهها نویسندگی، کارشناسی رسانه، مدرسی هنر، تهیهکنندگی، محقق و مولد، مبلغ فضای مجازی و کادر مدیریتی و اجرایی است.


مدیر هنر و تبلیغ معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه، افزود: در افق ۱۴۱۴، نیازمند به ۶هزارو۴۰۰ نیروی انسانی در عرصه هنر و رسانه هستیم و لازم است، این طلاب در بخشهای مختلف تربیت شوند.


وی با اشاره به اهداف طرح جامع هنر، افزود: از جمله مهمترین این موارد جریانسازی، تأثیرگذاری و بهرهمندی از طلاب مستعد و هنرمند برای تبلیغ اسلام ناب و ارزشهای انقلاب اسلامی، توسعه، ترویج و ساماندهی هنرهای اسلامی، شناسایی و ساماندهی استعدادهای هنری از میان طلاب، زمینهسازی برای هدایت هنر به سمت تعالیبخشی برنامهها و... است.


حجتالاسلام قربانی در پایان، گفت: قطعاً برای رسیدن به افق ۱۴۱۴، اجرای طرح جامع هنر، نیازمند شناسایی وضعیت هنر با ارائه گزارش فصلی و متناسب معاونت تبلیغ مدیریتهای استانی به ستاد تبلیغ و بهکارگیری همه ظرفیتهای نهادها و سازمانهای استانی برای رسیدن به هنر در حوزههای علمیه است.


خروج