printlogo


printlogo


آیت‌الله مروی
هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از میدان تبلیغ جدا کند
دبیر دوم شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با تأکید بر اینکه هیچ مسئولیتی نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند، گفت: در طول تاریخ تشیع، نگاه اندیشمندان و بزرگان دینی ما به تبلیغ، به‌عنوان یک رسالت بوده است نه یک شغل.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، آیین افتتاحیه دوره آموزشی- توجیهی مسئولان راهبری و اجرایی تبلیغ و امور فرهنگی با حضور معاونان تبلیغ استان‌ها و شهرستان‌ها و رابطان مدارس طرح امین، در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی قم، از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه  با سخنرانی آیت‌الله جواد مروی دبیر دوم شورای‌عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد.
 تبلیغ؛ عامل استمرار و بقای دین
آیت‌الله مروی در این مراسم، با بیان اینکه اسلام به‌عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین شریعت آسمانی با تبلیغ متولد شده و با تبلیغ استمرار و بقا یافته و جاودانه گردیده است، ابراز کرد: این بقا، استمرار و جاودانگی در سایه‌سار تلاش‌های مبلغان بزرگی بوده است که در تاریخ تشیع، زندگی خود را وقف ترویج مکتب و ارشاد عبادالله نموده‌اند.
وی با اشاره به شیوع و گستردگی مکتب تشیع در جای‌جای جهان افزود: امروز شاهد آن هستیم که در جای‌جای جهان، عده‌ای از اتباع مکتب اهل‌بیت(ع) حضور دارند. این شیوع و گستردگی به ‌برکت تبلیغ مبلغان بوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رساندن معارف دینی به افراد را هدف نهایی دین عنوان و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بعثت پیامبر، جهاد و قتال فی سبیل‌الله و تشکیل حکومت اسلامی، همه این‌ها مقدمه رساندن حقایق دینی به دل‌های پاک است.»
تبلیغ یک رسالت است نه یک شغل
وی با اشاره به جایگاه تبلیغ نزد علمای بزرگ شیعه، افزود: در طول تاریخ تشیع، نگاه اندیشمندان و بزرگان دینی ما به تبلیغ، به‌عنوان یک رسالت بوده است نه یک شغل.
استاد حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تربیت مبلغان جامع اظهار کرد: مبلغ به جامعیت نیاز دارد؛ چراکه مردم پاسخ بسیاری از سؤالات و نیازهای خود را از مبلغ دین می‌خواهند.
دبیر دوم شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه تقویت علمی به جامعیت مبلغان کمک می‌کند، ابراز کرد: راهکارهای خود را برای تقویت بنیه علمی مبلغان حاضر در میدان تبلیغ ارائه دهید. شورای‌عالی آماده دریافت نقدها و نظرات عزیزان است؛ چراکه سیاست‌گذاری در خلأ مؤثر نیست.
آیت‌الله مروی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را 2 محور اساسی پس از قرآن برای تبلیغ تشیع عنوان کرد و ضمن اشاره به برخی مصادیق از ارزش و جایگاه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نزد بزرگان شیعه و سنی، افزود: شیعه با این دو محور می‌تواند، جهان را فتح کند. باید انس نسبت به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تقویت شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه هیچ مسئولیتی، نباید طلبه را از تبلیغ جدا کند، خطاب به مبلغان گفت: در تبلیغ، تهذیب نفس و عمل‌کردن به آنچه می‌گویید، بسیار مؤثر است. مردم ابتدا به اخلاق و معنویت ما نگاه می‌کنند، بعد به حرف‌هایی که می‌زنیم.