printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
تقویت جبهه مقاومت زمینه‌سازی برای ظهور است
این مرجع تقلید با تأکید بر نقش مهم جبهه مقاومت اسلامی در دفاع از کیان اسلام، گفتند: امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشتند: اصولا هر حرکت ارزشمند که در عالم به وقوع می‌‌پیوندد، دارای یک انگیزه و یک الگوی ارزنده است. در این میان حرکت‌های انقلابی و جهادی به این موضوع دقت نظر بیشتری دارند و عمدتا دنبال اینکه حتما به پیروزی ظاهری دست پیدا کنند نیستند؛ بلکه در پی اثرگذاری آن و گرفتن نتیجه مطلوب به نفع دین می‌باشند.
ایشان افزودند: در فرهنگ ما نیز بیش از دیگران به این اصل خدامحوری توجه می‌شود و در تعلیمات آسمانی ما اینگونه آموخته شده که نتیجه کار با مومنان و صالحان است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تصریح کردند: بر این اساس، وظایف نیز برای ما معین شده‌ و مهم‌ترین آن موضوع جهاد و مقاومت است. انسان منتظر در این موضوع بسیار اثرگذار می‌شود نمونه بارز آن شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود.
ایشان در بخش دیگری از این پیام آورده‌‌اند: سردار سلیمانی را حقیقتا یک الگوی ارزنده و به‌عنوان یک انسان منتظر می‌توان معرفی نمود. شخصیتی که با تمام وجود توانست فرهنگ اسلام و شیعه را در خود پرورش دهد. میدان جهاد در راه خدا و دفاع از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و مبارزه با استکبار و ظالمان و ستمگران را زمینه‌ساز ظهور می‌دانست و به معنای واقعی کلمه، سخن امام راحل را درک کرده بود که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور است.
این مرجع تقلید بیان داشتند: او توانسته بود فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) را منتشر کند و شخصیت ممتاز او ثابت کرد، چراغ راه سعادت بشر، ولایت و درک موقعیت امام جامعه است؛ بنابراین توصیه من به همه عزیزان این است که همه باید برای زمینه‌سازی ظهور مصلح کل تلاش کنیم و امروز تقویت جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار همان زمینه‌سازی برای ظهور است.
ایشان یادآور شدند: باید این موضوع را بدانیم و معتقد باشیم، انقلاب اسلامی که با همین تفکر یعنی مقاومت و زمینه‌سازی ظهور شکل گرفته‌ است، باید حفظ و حراست شود و راه و آرمان امام راحل(قد) محفوظ بماند و راه و رسم شهیدان به‌ویژه حاج ‌قاسم عزیز ادامه پیدا کند به امید روزی که همه ما توفیق خدمت در رکاب آقا و سرورمان حضرت حجت(عج) را داشته باشیم.

   ارسال ۱۲۰ مقاله علمی به همایش ملی شهید سلیمانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد نیز در این همایش گفت: همایش علمی و ملی شهید سلیمانی و مکتب و مقاومت در راستای نظریه بین‌المللی انتظار در اندیشه رهبر انقلاب در سال ۹۸ برگزار شد، ادامه آن همایش، این همایش با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و دفتر حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی و با همکاری مراکز مختلف پژوهشی و آموزشی از حوزه و مراکز علمی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش، گفت: در زمان تشییع پیکر این شهید، شاهد شوق عجیب مردم و موج فرهنگی و فرامذهبی به شهید سلیمانی بودیم. این موج زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که در کنار آن، موج علمی قرار بگیرد. این امر سبب ماندگار فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود.
دبیر علمی همایش به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: تولید محتوای علمی، معرفی مکتب شهید سلیمانی با نگاه علمی، نهادینه‌سازی فکری شهید مقاومت، تهیه نقشه راه جبهه مقاومت براساس فرهنگ انتظار، بررسی پیوندها و اشتراک فرهنگ انتظار در مکتب شهید سلیمانی، علمیاتی کردن مکتب شهید برای جامعه اسلامی است.
وی بیان داشت: مهمترین آثار این همایش برگزاری ۳۰ کرسی علمی، تدوین ۱۲۰ مقاله علمی از اساتید حوز و دانشگاه، تولید ۲هزارو۶۰۰ صفحه محتوای علمی، تولید مجلات در ارتباط با همایش با چاپ سه مجله و یک کتاب چکیده مقاله است.