printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار وزیر تعاون و رفاه اجتماعی
تمام ابزارها و نهادها در خدمت‌رسانی و ایجاد رفاه مردم به‌کار گرفته شوند
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفتند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند. باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم به‌کار بگیرید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۲۱ اردیبهشت در دیدار دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، با اشاره به وظایف مسئولان و دست‌اندرکاران نظام در قبال مردم، اظهار کردند: در جامعه اسلامی اصل و ستون، مردم هستند و باید در خدمت‌رسانی و ایجاد زمینه‌های رفاه مردم، تمام ابزارها و نهادها به‌کار گرفته شوند.
این مرجع تقلید در ادامه، به برنامه‌های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه‌کن نمودن جهل و نادانی، ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این‌ها سفارش و تأکید‌های فراوانی نموده است. حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گروی اجرای دستورات اسلام است.
معظم‌له در ادامه افزودند: امیرمؤمنان(ع) به مالک فرمودند: ‌ای مالک! بدان و آگاه باش که ستون دین و سپر در مقابل سختی‌ها و دشمنان، همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت، حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند؛ از این‌رو باید در خدمت‌رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشید و خدمت به این مردم، بالاترین عبادات است.
معظم‌له، خدمت به مردم و بهبود وضعی معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند. باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم به‌کار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام، گفتند: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در زمان حکمرانی خویش، مانند ضعیف‌ترین اقشار مردم زندگی می‌نمودند؛ از این‌رو سران حکومت باید مقیاس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی‌ها آگاه باشند.
این مرجع تقلید در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه، خاطرنشان کردند: باید مسئولان از خوی اشرافی‌گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند؛ در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی‌های موجود، می‌توان از سختی‌ها با موفقیت عبور کرد. باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به‌کار بگیرید.

  خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در تمام عرصه‌ها سرلوحه کار مسئولین باشدبه گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۱۹ اردیبهشت در دیدار سردار زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور، با اشاره به شرایط پیش از انقلاب شهرهای محروم و عقب‌افتادگی روستاها، خاطرنشان کردند: پیش از انقلاب، پیشرفت و آبادانی شهرها و روستاها از خواسته‌های نیروهای مؤمن و مردم انقلابی ایران بود که متأسفانه بسیاری از مناطق کشور از داشتن آب و برق و گاز محروم بودند.
معظم‌له با اشاره به خدمات ارزنده صورت‌گرفته از سوی جهاد سازندگی در عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور، افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد تلاش‌های مخلصانه نیروهای مؤمن و انقلابی جهاد سازندگی برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف کشور و حضور ایثارگرانه در جبهه‌های حق علیه باطل بوده‌ایم و بحمدالله این حرکت مخلصانه امروز با عنوان اردوهای جهادی در جریان است.
این مرجع عالی‌قدر با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم اظهار کردند: در نظام مقدس اسلامی ایران، اصل و اساس مردم هستند و باید خدمت‌رسانی به مردم در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، رفاهی و اقتصادی و اشتغال‌زایی، سرلوحه کار مسئولین مربوطه قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، اقتدار نیروهای انقلابی را، یکی از الطاف خداوند دانسته و افزودند: با وجود اقدامات گسترده در دوران انقلاب اسلامی، متأسفانه اطلاع‌رسانی مناسبی برای توصیف این دستاوردها صورت نگرفت؛ باید با ابزارهای مناسب، مردم را در جریان این امور قرار داد تا تبلیغات سوء دشمنان و بدخواهان انقلاب بی‌اثر و سبب دلگرمی علاقه‌مندان به نظام مقدس اسلامی ایران گردد.