printlogo


printlogo


قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه
حرکت‌های جهادی از انزوای حوزه جلوگیری می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: باید حرکت‌های جهادی در بین طلاب بیشتر از هر موقعی دیگر دیده شود؛ زیرا اگر این‌گونه حرکت‌ها نباشند، حوزه به انزوا کشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، ۱۷ اردیبهشت در نخستین گردهمایی دبیران استانی دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه قم برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جلسه گروه‌های جهادی طلاب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها، کارهای جهادی است؛ چراکه باید در این عرصه، رویه جهادی و تقوای بالایی داشته باشیم و در این مسیر و حرکت مقدس، پای انسان نلرزد و از شماتتِ شماتت‌کنندگان نهراسیده و از راه راست خارج نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: امروزه باید حرکت‌های جهادی در بین طلاب بیشتر از هر موقعی دیگر دیده شود؛ چراکه اگر این‌گونه حرکت‌ها نباشند، روحیه جهادی در حوزه‌ها خواهد مرد و حوزه به انزوا کشیده خواهد شد.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه، معنای جهاد را تلاش هدفمند دانست و اظهار کرد: نیروهای جهادی باید دشمن را بشناسند و با شناخت و بصیرت کافی در مقابل فعالیت‌های ضد دینی دشمنان ایستادگی کنند.
وی در ادامه افزود: یکی از کارهای دشمنان این است که در جامعه اسلامی این‌گونه القا کنند که حرف و عمل روحانیون با همدیگر سازگار نیست؛ در‌حالی‌که گروه‌های جهادی روحانی و عالمانی بسیار عامل در کشور داریم و در عمل، پای کار و تلاش هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، مصداق اتم و رأس گروه‌های جهادی را امیرالمؤمنین(ع) دانست و ابراز کرد: مجاهدت واقعی آن است که از کتاب و سنت تبعیت کند و فعالیت‌های خود در جامعه اسلامی را منطبق با آموزه‌های الهی تنظیم کند.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در پایان اظهار کرد: باید تقویت نیروهای جهادی و تفکر آنان در کشور، روز به روز بیشتر و بهتر شود و ما نیز در حد وسع و توان خود، در کمک کردن به این گروه‌ها دریغ نخواهیم کرد.