printlogo


printlogo


آیت‌الله رجبی
انتظارات رهبر انقلاب از مجمع نمایندگان طلاب را به برنامه راهبردی تبدیل کنید


رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در دیدار هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: انتظارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجمع را سرلوحه کار خود قرار دهید و آن را تبدیل به یک برنامه راهبردی کنید.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی، عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در دیدار هیأت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تشکیل کارگروه‌ها و هیأت‌اندیشه‌ورز را از کارهای بسیار خوب مجمع نمایندگان طلاب برشمرد و گفت: ضمن بررسی و مرور فعالیت‌های دوره‌های گذشته، مجمع را به دو بعد فردی و جمعی می‌توان تقسیم کرد که با توجه به جایگاه و ساختار آن در بعد جمعی، این مجمع می‌تواند کارهای بسیار خوبی انجام دهد.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: اینکه چه کارهایی شده و چه کارهایی می‌بایست، انجام شود و تا به‌حال نشده، بررسی و نسبت‌سنجی شود و برای بهبود برنامه‌ها آنهایی را که اولویت دارد، به‌طور جدی پیگیری کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: برنامه‌های اولویت‌دار و واجب‌تر برای هر سال خود را لیست نموده و تا حصول نتیجه مطلوب دنبال کنید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) افزود: همچنین ظرفیت‌ها و کمبودهای هر استان را شناسایی کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کنید و استان و مسئولان استانی را نیز از آنها بهره‌مند سازید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتظارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مجمع را سرلوحه کار خود قرار دهید و آن را تبدیل به یک برنامه راهبردی کنید، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی که اثربخش بوده، خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنید؛ یعنی گزارشی عملیاتی که اقدام، عمل و نتیجه‌بخشی در آن نمود داشته باشد.
وی ادامه داد: کارها را در سه قالب توسعه‌ای، ارتقایی و تحولی می‌توانید، ارائه کنید که دو شکل اولی در حد خود خوب است؛ اما نگاه تحولی در کارها یعنی ارائه یک کار و ایده‌ نو و جدید از ضروریات بوده و با توجه به کارکردها و توانمندی‌های مجمع نمایندگان طلاب، به بررسی ایده‌های نو و جدید پرداخته و به نتیجه برسانید.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در پایان، گفت: علامه مصباح یزدی(ره) در رهنمودهای خود توصیه بر کار خالصانه کرده و همیشه در کنار تأکید بر تلاش و همت مضاعف در پیگیری‌ها، بیان می‌کردند: «سنت خداست که هرچه خدا می‌خواهد، به ما بدهد، از کانال اهل‌بیت(ع) می‌دهد. آسان‌ترین، مفیدترین و مطمئن‌ترین راه، توسل به اهل‌بیت(ع) است».
 گفتنی است، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از برنامه‌ها و کارهای جدید و در دست اقدام این مجمع در سطح کشور ارائه کرد.