هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم توانمندسازی روحانیون کاروان‌های حج و زیارت

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند

لزوم توانمندسازی روحانیون کاروان‌های حج و زیارت

این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، بر لزوم توانمندسازی روحانیون کاروان‌های حج و زیارت تأکید و از سنگین بودن هزینه‌های سفر حج گلایه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ایشان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد، ولی قابل حل دانستند و اظهار کردند: حج سفر بسیار پربرکتی است؛ اما متأسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.
معظم‌له یکی از مشکلات را، طولانی شدن سفر حج عنوان و خاطرنشان کردند: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر، باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه نمود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، ابراز کردند: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسئله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده‌اند، اکنون به‌علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.
این مرجع تقلید، فلسفه حضور بعثه‌های مراجع در حج را خدمت‌رسانی به حجاج دانستند و افزودند: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند؛ لذا شایسته است، زمینه حضور آنان تسهیل یابد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش‌دیده برای کاروان‌ها، گفتند: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به‌درستی راهنمایی کنند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت نیز، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای حج 1403 ارائه کرد.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه