هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جامعه مدرسین ستون استوار حوزه است

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جامعه مدرسین ستون استوار حوزه است

این مرجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله دانستند و تصریح کردند: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند؛ اما ما با حفظ استقلال حوزه‌های علمیه، از نظامی که فرزند حوزه است و امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم، با قدرت و حکمت، امروز در حال اداره آن است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد، تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان(عج) است، تعارف نمی‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، معظم‌له، در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به‌دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کردند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات، افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

استمرار ارتباط با اساتید و طلاب
معظم‌له در ادامه افزودند: باید در کارها، مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی؛ خصوصاً فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باشد. ارتباط با اساتید و طلاب که شورای‌عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم، بسیار مؤثر است که باید ان‌شاءالله مستمر باشد.

نقدها باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود
این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کردند: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند؛ اما همه این‌جور نیستند. اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود؛ نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد، نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه‌ای است، تخریب کرد؛ بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد. ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان(عج) و خدمت به فرهنگ اهل‌بیت(ع) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل(قد) تبیین کردند؛ نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر میدهیم
معظم‌له در ادامه متذکر شدند: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند. ما با حفظ استقلال حوزه، از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز(قد) آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم، با قدرت و حکمت، امروز در حال اداره آن است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد، تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان(عج) است، تعارف نمی‌کنیم.

تقدیر از آیتالله حسینی بوشهری در سمت رئیس جامعه مدرسین
ایشان در ادامه ابراز کردند: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم؛ امروز، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود؛ ولی در مجموع عملکرد جناب‌عالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای‌عالی حوزه را در مجموعه وظایف تعریف‌شده، موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم. انشاءالله با هم‌فکری مشکلات حل شود؛ همان‌طور که تأکید کردم، شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم؛ البته باید توجه داشت، جامعه مدرسین، شورای‌عالی و مدیریت حوزه، با توجه به پیوستگی هریک وظایف دارند که عده‌ای، وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.
​​​​​​​
به غرضورزیهای شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنان خود عنوان کردند: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض‌ورزی‌های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود، طبق همان اصول که عرض شد، عمل شود و نوکری و سربازی امام زمان(عج) را همه افتخار بدانیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه