هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1146
منتشر شده در مورخ : ۶ آذر ۱۴۰۰
ساعت : 9:47
طلبه شهید حسین طباخی

رواق شهیدان شماره 677

طلبه شهید حسین طباخی

شهید طباخی در فروردین سال 1339شمسی در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات دوران ابتدایی تا متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن در سال 56 به دانشگاه راه یافت و در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل شد.

این شهید والامقام از اوان جوانی پس از شناخت ماهیت رژیم منحوس پهلوی با پخش اعلامیه‌های حاوی پیام امام خمینی(قد) و نیز فروش کتاب‌های سیاسی و مذهبی فعالیت خود را علیه رژیم ستمشاهی آغاز نمود، سپس با راه یافتن به دانشگاه گیلان و بعد از وصلت با بیت آیت‌الله شیخ مختار ظهیری گیلانی(ره) بر دامنه مبارزات خود افزود و در این رابطه به جهت برگزاری جلسات سیاسی و راهپیمائیها و تبلیغات اسلامی بارها با عوامل رژیم درگیر شد.
او هم‌چنین با داشتن زمینه‌های معنوی، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن تحصیل در دانشگاه، به حوزه علمیه قم راه یافت و با ابراز لیاقت و شایستگی، مسؤولیت‌هایی را در حوزه عهده‌دار شد.
این روحانی شهید در پرتو بهره‌مندی از روحی پر جوش و خروش در جهت اعتلای اهداف انقلاب از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کرد و در این راستا مسئولیت‌های متعددی همچون مسؤولیت انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، دفتر تبلیغات وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری، بسیج مستضعفین را متقبل شد و گام‌های ارزنده‌ای برداشت.
شهید طباخی جوانی پویا، وارسته، متواضع و برومند بود که پست و مقام هیچ‌گونه خللی در ارزش‌های والای انسانی او ایجاد نکرد.

  حضور در مناطق جنگی
شهید طباخی ضمن تلاش در سنگر علم و ایمان و فعالیت در ارگان‌ها و نهادهای مختلف گامی فراتر برداشته و به دفعات در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت. این روحانی مجاهد، پس از حضور فعالانه در جبهه، در 22 دی ماه 65 با شرکت در عملیات ظفرمندانه کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه، بر اثر اصابت ترکش جان خویش را نثار مولا و مقتدایش حسین‌بن علی(ع) نمود و بدین‌سان میهمان عرشیان شد. پیکر پاک و مطهرش در جوار امامزاده علی‌اکبر چیذر تهران آرام گرفت.

  فرازی از وصیت‌نامه
پیامی دارم برای دولتمردان ایران
برادران و خواهران مسلمان: همه بدانید که رمز تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی و گسترش آن به سراسر جهان، تنها و تنها، روحانیت اصیل، انقلابی، پرهیزکار و خدمتگزار می‌باشد. با اجتماع در اطراف این بزرگان و اطاعت از فرامین آن‌ها، سند تضمین انقلاب اسلامی را امضا نمایید». بر اساس دو جور تهذیب و اخلاص و تقوی و عدم باند بازی، حتماً سعی کنید که بسیج مستضعفین را تقویت کنید و روحانیت هم سعی کنند به جای هر تشکیلاتی، این تشکیلات سیاسی- نظامی و عقیدتی را تقویت کند.
آقایان و دولتمردان توجه کنند:
شما که وارث خون شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا کنون می‌باشید. کم‌کاری و اهمال در وظایف و بی‌توجهی به ضوابط انقلاب اسلام، خیانتی بزرگ به خون شهیدان و اسلام عزیز است.

 

برچسب ها : طلبه شهید شهادت

ارسال دیدگاه