هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1311
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 10:45
واکنش استاد حوزه علمیه قم به دو واقعه تلخ و دردناک

واکنش استاد حوزه علمیه قم به دو واقعه تلخ و دردناک

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مطلبی به فروریختن ساختمان متروپل و هتک حرمت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام واکنش نشان داد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مطلبی به فروریختن ساختمان متروپل و هتک حرمت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام واکنش نشان داد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
«ﻓﻀﺎی ﻧﻮﺭﺍﻧﻲِ ﺁﻣﻮﺯﻩ‌ﻫﺎی ﺩﻳﻨﻲ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺷﺒﻬﻪ ﺗﻴﺮﻩ‌ﻭﺗﺎﺭ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻭﻟﻲ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻳﻦِ ﻧﻮﺭﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﺗﺎﺑﻨﺪﻩ ﻭ ﭘﺎﻳﻨﺪﻩ ﻛﻨﺪ؛ ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﻲ‌ﺩﻳﻦ‌ﻫﺎ ﺧﻮﺷﺸﺎﻥ ﻧﻴﺎﻳﺪ!»
حوادث ناگوار این روزها، دل انسان های مومن را به درد می آورد.
یکی از این حوادث تلخ، ویرانی ساختمان متروپل آبادان بود که باعث وداع جمعی از هم میهنان متدین عزیزمان از دار فانی شد و خانواده های معززشان را عزادار کرد.
این پدیده ناگوار ناشی از ضعف حکمرانی مسکن است و اینکه سیاستگذاری و تنظیم گری(مقررات گذاری و ساختار سازی و گفتمان سازی و رصد و نظارت و ارزیابی) در عرصه مسکن در اختیار حکمرانی حکیمانه نیست و گاهی در دست اختاپوسان فاسد قرار می گیرد. باید دانست که تا این الگو حکمرانی در عرصه مسکن اصلاح نشود؛ متاسفانه شاهد مصائب دیگری خواهیم بود. خداوند روح عزیزانمان را غریق رحمت و غفران قرار دهد.
حادثه تلخ دیگر، ساخت فیلم عنکبوت مقدس با هزینه کرد میلیون یورویی و تعلق جایزه کن به بازیگر زن ایرانی بود که روزگاری در ایران با مشکلات جنسی ویران شد و اینک می خواهد با بازی در فیلم موهن به ارزش های ایرانی و اسلامی خود را آباد سازد که بی شک، ویرانتر خواهد شد.
تاسف بارتر اینکه عنکبوت مقدس یک فیلم از پروژه عنکبوت است که در ایران کلید خورد و چندین فیلم سیاه نمایی از ایران و تقدس زدایی از ارزش های اسلامی همچون عنکبوت و قهرمان با مجوز ارشاد ساخته شد.
متاسفانه برخی از اهل نفاق، پیام های تبریک خود را نثار توهین کنندگان به حرم حضرت ثامن الحجج علیه السلام می کنند.
این طایفه از پخش و گسترش مردمی «سلام فرمانده» عصبانی می شوند و اعتراض خود را به بهانه شهادت امام صادق (ع) فریاد می زنند؛ اما برای توهین به امام رضا (ع) تبریک می فرستند؛ چون «سلام فرمانده»، سرودی خالص و ولایی و همراه با عشق به امام زمان (عج) است که به طور گسترده در دنیا الگوگیری شد.
باری، انسان بیمار، بیمار است؛ خواه بیمار عقلی یا جنسی یا بیمار ایران ستیزی و اسلام ستیزی؛ بیمارانی که با سرمایه ایران رشد می کنند و سرمایه خود را در اختیار اجنبی قرار می دهند. هم پناهندگی می گیرند و هم تعهد می دهند تا بر ضد ایران و ایرانیان خدمت کنند و با پررویی تمام با زبان نفاقشان به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.
این حادثه تلخ هم ناشی از ضعف حکمرانی در سینما است که نشانی از اصلاح آن در کشور دیده نمی شود.
جهادگران عرصه حکمرانی حکمی و مردمی می‌دانند که چراغ اسلام و ایران اسلامی با نفس های شیطانی این شیاطین انس و جن خاموش نمی شود و روشنایی نور محمدی و علوی جهان را هدایت خواهد کرد؛ هر چند کافران نپسندند.

والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

برچسب ها : خسروپناه

ارسال دیدگاه