هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1312
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
ساعت : 11:58
بیانیه جامعه­ مدرسین حوزه­ علمیه قم در محکومیت فیلم موهن ضد اسلامی

بیانیه جامعه­ مدرسین حوزه­ علمیه قم در محکومیت فیلم موهن ضد اسلامی

در شجره نامه فرهنگی و نسب نامه­ی تاریخی ملت ایران ،دین و ارزش های اخلاقی از جایگاه بسیار والا و بالایی برخوردار است. در حقیقت عنصر اصلی هویت ایرانی ما دین­داری و تعبّد به معارف اسلامی است و این هویت، قدرت نرم ما در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمن بوده است.

جبهه معارض انقلاب اسلامی و دشمنان قسم خورده ما در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری غرب، سالهاست در تلاش‌اند با یک جنگ نرم پیچیده، استحکامات ایمانی ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند. در این میان برخی مدعیان هنرمندی و عناصر غرق شده درگرداب  اندیشه شیطانی غرب نیز متأسفانه پیاده نظام این حرکت موریانه وار شده اند. جای سوال دارد که چرا برخی فعالین عرصه هنر به تکریم آثار ضداسلامی و ضد انسانی پرداخته و در تأیید و تمجید از آنان از یکدیگر سبقت می­جویند!!
آن­چه اخیرا در یک دورهمی به اصطلاح فرهنگی، اما به واقع جاهلیت مدرن در یکی از کشورهای منحط غربی  به وقوع پیوست؛ گوشه ای از موج گسترده رفتارهای اسلام هراسانه و ایران ستیزانه­ی غرب غرق شده در مرداب‌های ضد انسانی و ضد ارزش‌های اخلاقی را بار دیگر آشکار کرد.
اهانت به باورهای دینی یک ملت و ستیز ناجوانمردانه با هویت فرهنگ دوست ترین و اخلاق مدار ترین مردم دنیا، شنیع ترین و سخیف ترین نوع مبارزه است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ضمن محکوم کردن اقدام برخی عناصر خود فروخته و غیر متعهد، در تولید فیلم موهن به مقدسات شیعه، اعلام می دارد : هنرِ در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرزآبی متعفن و شوره زاری لم یزرع است.
هنر باید بتواند ارزشهای الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع ورزی قرارگرفت،دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایت­های ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.
ساختارهای به ظاهرفرهنگی غرب فاقد­ِ معنویت،  طالب رشد فرهنگ و هنر ملت متمدن ایران نبوده و بی هیچ شائبه و بدون ذره ای پنهان­کاری در مسیر خدمت به ناتوی فرهنگی حرکت می­کنند. این نهادها همیشه در حال سربازگیری بوده و بدا به حال آنان که در این جنگ گسترده، مزدوری دشمنان ملت ایران برعهده دارند.
قلوب ملت ما در عشق به امام رضا (علیه السلام) و مکتب مترقی ثقلین، همیشه در تپش است. ملت ما عاشقان خاص مکتب اهل بیت (علیهم السلام) هستند و اهانت به آل الله را هرگز نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید.
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
ـــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال دیدگاه