هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1329
منتشر شده در مورخ : ۴ تیر ۱۴۰۱
ساعت : 20:56
حوزه نیازمند رویکردهای بین‌المللی و بین‌الادیانی است

آیت الله العظمی سبحانی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه:

حوزه نیازمند رویکردهای بین‌المللی و بین‌الادیانی است

حضرت آیت الله سبحانی با ابراز امیدواری که این گونه سفرها، بتواند افق‌های جدیدی فراروی حوزه باز کند، گفتند : حوزه نیازمند رویکردهای بین‌المللی و بین الادیانی است.

 حضرت آیت الله سبحانی، امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گزارش وی از دستاوردهای سفر به ۵ کشور اروپایی و دیدار با پاپ فرانسیس، از برنامه های سفر و مذاکرات تجلیل کردند و گفتند: اخبار سفر را پیگیری می کردم و خوشحالم که توانسته به اهداف خود برسد.

معظم له، بیان داشتند: مناسب است خاطرات و گزارش های سفر به صورت تفصیلی نوشته شود و به عنوان مستندات حوزه‌های علمیه باقی بمانند.

ایشان تاکید کردند: باید بخش‌ها و محورهای مهم سفر در اختیار فضلا قرار بگیرد تا گفتمان سازی شکل بگیرد.

این مرجع تقلید، با ابراز امیدواری که این گونه سفرها بتواند افق‌های جدیدی فراروی حوزه باز کند، افزودند: حوزه نیازمند رویکردهای بین المللی و بین الادیانی است.

آیت الله اعرافی نیز در ابتدای این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از رهنمودهای حضرت آیت الله سبحانی برای این سفر، گفت: رهنمودهایی که مد نظر حضرت عالی بود، مورد توجه قرار گرفت به ویژه توصیه‌هایی که برای تدوین کتاب های مشترک و دانشنامه اسلام و مسیحیت داشتید، مطرح گردید که با استقبال آنان مواجه شد و توافق گردید کارهای مشترکی در عرصه مقالات، کتاب ها و دایرة المعارف‌ها بین حوزه علمیه و واتیکان انجام شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: بعد از سفر مصوباتی مطرح و کمیته هایی مشخص شد که مصوبات سفر را پیگیری کنند.

وی، ابراز امیدواری کرد با پیگیری هایی که صورت می‌گیرد، بتوانیم گفتمان جدید، مبتنی بر مشترکات و در فضای عالمانه و دوستانه با مسیحیت به ویژه مسیحیت کاتولیک داشته باشیم.

برچسب ها : آیت الله العظمی سبحانی آیت الله اعرافی حوزه های علمیه بین الملل

ارسال دیدگاه