هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 1399
منتشر شده در مورخ : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
ساعت : 17:46
برخورداری از موضع‌ گیری‌های صحیح از شاخصه‌های حوزه انقلابی است

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه:

برخورداری از موضع‌ گیری‌های صحیح از شاخصه‌های حوزه انقلابی است

نیاز است تا طلبه انقلابی در عین آراستگی به زی طلبگی از روحیه عدالت‌خواهی و حمایت از محرومان برخوردار بوده و از تجملات و تشریفات پرهیز نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، ایجاد دغدغه مندی میان طلاب، اساتید و تقویت بصیرت افزایی‌ها در میان حوزویان را از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه انقلابی دانست و اظهار داشت: التزام به ولایت مطلقه فقیه و اهتمام به تعلیم مبانی قرآنی، حدیثی و فقهی نظریه ولایت‌فقیه، پاسخ به شبهات رائج و بهره‌مندی از منابع، معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و نیز ترویج اندیشه‌های امام و رهبری ازجمله رویکردهای مهم بر تقویت انقلابی گری در حوزه است.
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه اطلاع از جریانات سیاسی حوزه، ایران و تحولات سیاسی اجتماعی و برخورداری از موضع‌گیری‌های صحیح را از جمله شاخصه‌های حوزه انقلاب برشمرد و ابراز داشت: برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی و ترویج و تبیین مبانی فکری انقلاب اسلامی، اقدام مناسب فرهنگی و تبلیغی، رصد تحولات و جریانات اجتماعی و اندیشه‌های انحرافی در حوزه و جامعه و ارائه راهکار حل مشکلات از جمله رویکردهای الزامی حوزه انقلابی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی با اشاره به این‌که راجع به نظریه ولایت‌ فقیه ۳۰۰ شبهه جمع‌آوری و پاسخ‌های علمی و دینی متقنی بە آنها ارائه‌شده است، اظهار داشت: مطالعه زندگی‌نامه علما، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم و پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از دیگر وظایف حوزه انقلابی است.
وی حمایت کامل از اصل کیان نظام اسلامی را از وظایف ذاتی حوزه انقلاب عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تقویت اعتقاد طلاب به ضرورت حکومت اسلامی، اطلاع‌رسانی کارآمدی و دستاوردهای نظام به‌عنوان موفق‌ترین انقلاب جهان و بازدید از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ازجمله اقدامات تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی بر اهمیت اطلاع از شبهات ضدانقلاب و توان پاسخ به آن و حضور جدی در راهپیمایی‌ها و تجمعات و مراسمات انقلابی تأکید کرد و ابراز داشت: نیاز است تا طلبه انقلابی در عین آراستگی به زی طلبگی از روحیه عدالت‌خواهی و حمایت از محرومان برخوردار بوده، با پرهیز از تجملات و تشریفات، با طبقه محروم هم‌نشین بوده، اقدام عملی در مسیر عدالت آفرینی در جامعه داشته باشیم.
وی هدایت دولتمردان و دستگاه‌هایی که مسیر انحرافی دارند را از دیگر وظایف و شاخصه‌های حوزه و طلبه انقلابی برشمرد و یادآور شد: رصد مواضع و اقدامات برجسته سیاسی و دینی روسای دستگاه‌های حاکمیتی، تشویق مسئولان موفق در اقدامات دینی و انقلابی، نصیحت و ارشاد مسئولان خطاکار و مقابله حکیمانه و قاطع با انحرافات مهم عقیدتی، سیاسی و اقتصادی مسئولان را ازجمله رویکردهای حوزه انقلابی در این مسیر دانست.
مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بر لزوم تربیت مربی، نیرو و کادر برای تصدی مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی را از دیگر شاخصه‌ها و وظایف حوزه انقلابی برای عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: ضمن تصلب کامل به مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام، باید بر بحث وحدت اسلامی و توانمندسازی علمی و روشی تقریب مذاهب و بهره‌گیری از راه‌های دینی و اسلامی اهتمام داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی در بخش پایانی سخنان خود آشنایی بر جریان‌های فکری، دینی و سیاسی جهان و نیز نقش‌آفرینی در عرضه آموزش‌های حیات‌بخش اسلام ناب در کشورها را از دیگر شاخصه‌های حوزه انقلابی برشمرد.

ارسال دیدگاه