هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 3604
منتشر شده در مورخ : ۲۲ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 12:56
ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه و نهاد روحانیت فراوان و امیدآفرین است

آیت الله اعرافی در دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب:

ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه و نهاد روحانیت فراوان و امیدآفرین است

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار امروز حوزویان با رهبر معظم انقلاب گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه و نهاد روحانیت فراوان و امیدآفرین است.


به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در ابتدای دیدار امروز حوزویان با مقام معظم رهبری با درود و سلام بر حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب و خاندان و یاران وفادار ایشان، پیشاپیش فرارسیدن ماه خون و قیام را تسلیت گفت.

مدیر حوزه های علمیه سپس از حمایت‌ها، تفقد و هدایت مقام معظم رهبری نسبت به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مبلغان دین تقدیر و تشکر کرد.

وی با درود به ۴ هزار شهید روحانیت گفت: امروز طلاب، فضلا، اساتید، خطبا، ایثارگران، بسیجیان خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدند. همچنین دبیر و اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه، هیئت امنا، معاونان و مدیران نهادهای عالی حوزوی، حوزه‌های خراسان، تهران و جامعة الزهرا(س) حضور دارند.

آیت الله اعرافی ادامه سخنان خود را در چند بخش ارائه داد و افزود: حوزه و روحانیت نهاد تاریخی و کهنی است که خدمت‌های اساسی به اسلام و ایران و بشریت ارائه کرده است. حوزه‌های علمیه از دالانهای سخت عبور و هزاران شهید تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی حوزه، مرجعیت و ولایت را هدف گرفته است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه همچنان سرچشمه نور و معرفت هستند و خواهند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: انقلاب اسلامی ودیعه الهی بود که از حوزه برخاست و گفتمانی نو بنیان نهاد و اکنون به درختی تناور تبدیل شده که محور مقاومت جلوه‌ای از آن است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه و نهاد روحانیت فراوان و امیدآفرین است و شورای عالی و نهادهای شیعه و سنی گامهای بلندی برداشته اند و مرزهای علوم اسلامی گسترش یافته است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: طرح‌های بزرگی در دست انجام است که گزارش آن تقدیم محضرتان شد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: بزرگترین سرمایه حوزه نسل جوان فاضل، فعال، هنرمند و جهادی است و باید مخاطرات، ضعف‌ها، کید دشمنان و تحرکات رقیب را رصد کرد. این مسیر نیازمند بازنگری، بازاندیشی و باز مهندسی کلان است.

وی افزود: نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف مانند جوانان، حجاب و عفاف، علوم انسانی، فضای مجازی و رسانه، اقتصاد، معیشت مردم و نظام بانکی را وظیفه خود می‌دانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین خواستار سفر مجدد مقام معظم رهبری به قم شد که با تکبیر حضار همراه بود.

وی بر ارتباط حوزه با دانشگاه و همچنین ارتباط با مذاهب اسلامی تاکید کرد.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: ما حوزویان با پیامبر گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع)، حضرت ولیعصر(عج)، امام(ره) و شهدای عالیقدر، غدیر و عاشورا، و سلف صالح و مراجع عظام و بویژه با حضرت مستطاب عالی پیمان می‌بندیم بر سر خدمت به مردم و نظام اسلامی استوار و آماده انجام وظایف و فداکاری و ایثار و تحمل شدائد برای اجرای آرمان های الهی و انقلاب در میدان باشیم.

ارسال دیدگاه