هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 4702
منتشر شده در مورخ : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 16:22
بیانیه جامعه مدرسین حوزه به مناسبت روز قدس / فریادهای خشم را نثار ستمگران کنید

بیانیه جامعه مدرسین حوزه به مناسبت روز قدس / فریادهای خشم را نثار ستمگران کنید

برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی دست در دست استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی دارند بدانند امروز قدس و غزه معیاری برای سنجش ادعای مسلمانیشان است و سکوت در مقابل جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی آنان را همراه با خونخواران اسرائیلی به سقوط خواهد کشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشروح بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک روز جهانی در حمایت از مظلومان و مبارزه با مستکبران است. این روز که با بصیرت و دور اندیشی عمیق امام خمینی (قدس سره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بنیان نهاده شد، مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله مهم انسانی و اسلامی زنده نگاه داشت و امروز وجدان‌های بشری با موضوع مظلومیت فلسطین و قدس شریف گره خورده‌اند و آزادی آن را مطالبه می‌کنند.

روز قدس روزی است که مسلمانان ثمره‌ی معنوی قیام و صیام خود را آشکار می‌کنند و با صدای رسا اعلام می‌دارند که مسلمان اهل قرآن و نماز و روزه، اهل جهاد هم هست و ایمانش در کفر به طاغوت است که کامل می‌شود. « فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَهِ الوُثقی.»

مردم غیور ایران به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله ایمانی و اعتقادی نگاه می‌کنند و حمایتشان از مردم فلسطین یک حمایت برخاسته از تعهد دینی، اخلاقی و انسانی است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت نام و یاد شهدای راه آزادی قدس به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌دارد:

۱- راه آزادی قدس از مقاومت و مبارزه می‌گذرد و خون‌های نثار شده‌ی رزمندگان ایرانی، عراقی، یمنی، لبنانی، سوری و فلسطینی غرقاب صهیونیست‌های فرعون صفت خواهد شد.

۲- مردم غزه در این چند ماه مقاومت شگفت آور و مظلومانه‌ی خود حقیقت قدرت ایمان به خدا را آشکار کردند و «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِروا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» را به صورت عینی معنا کردند.

۳- هر روز در غزه، جمع کثیری از نوزادان و کودکان از گرسنگی و نبود مواد غذایی و درمانی جان خود را از دست می‌دهند. اهل ایمان در هر آیینی از ادیان الهی که باشند نمی‌توانند این همه جنایت را ببینند و سکوت کنند. کسانی که در برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی دست در دست استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی دارند بدانند؛ امروز قدس و غزه معیاری برای سنجش ادعای مسلمانیشان است و سکوت در مقابل جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی آنان را همراه با خونخواران اسرائیلی به سقوط خواهد کشاند.

۴- آنچه امروز در غزه و سرزمین‌های اشغالی رقم می‌خورد بزرگ‌ترین و فجیع‌ترین نسل کشی و نقض حقوق بشر است. مقاومت اسلامی مردم غزه امروز وجدان‌های بشری را بیدار کرده است و غرب را به رسوایی و ننگ کشانده است. مدعیانی که شعار آزادی، حقوق بشر و دموکراسی را سر می‌دهند، اگر اعتقادی به این مفاهیم دارند باید سران جانی و مجرم رژیم صهیونیستی را پای میز محاکمه و مجازات بکشند.

۵- آنچه در بیش از ۷۵ سال کشتار و اشغالگری در سرزمین فلسطین می‌گذرد یک مسئله سرزمینی و اختلاف بر سر یک منطقه و جغرافیا نیست. بلکه یک مسئله مهم بشری و انسانی است. سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل، شورای امنیت و غیره، اگر امروز نتوانند جلوی جنایت‌های رژیم خونریز صهیونیستی را بگیرند، دیگر هیچ اعتباری در بین مردم و کشورها نخواهند داشت.

۶- راهپیمایی‌های جهانی در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه، روح امید را در مردم فلسطین زنده نگاه خواهد داشت و بر انگیزه و روحیه عزت خواهی آنان خواهد افزود. در روز قدس امسال نیز مردم فهیم ما که پرچمداران مقاومت و مبارزه با ظلم هستند، همراه با آزادیخواهان جهان فریادهای خشم خود را نثار ستمگران و حامیانشان خواهند کرد و مرهمی بر دل پر رنج مردم فلسطین خواهند گذاشت.

إن‌شاءالله در سایه عنایت‌های منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایت‌های رهبر عظیم الشان انقلاب، این فرمانده بزرگ جبهه ظلم ستیزی (أدام الله ظله)، پیروزی و نصرت الهی نصیب امت اسلامی خواهد شد و ریشه اسرائیل، این جرثومه فساد و ضلالت خشکانده خواهد شد. امروز مسجدالاقصی و قدس شریف بیش از گذشته به آزادی و رهایی از چنگال مستکبران نزدیک شده است و روز قدس امسال با امداد الهی آخرین ضربات را بر پیکره ظالمان وارد خواهد کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال دیدگاه