هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آرشیو
آیت‌الله میر عبد‌الباقی حسینی(ره)

عالم وارسته میر عبدالباقی‌بن سیدهادی بزرگ از دانشمندان نامی شمال کشور به‌شمار می‌رود. وی در بیستم ماه صفر‌المظفر سال ۱۲۳۱ قمری در خاندان دانش و فضل در شهرستان رامسر دیده به جهان گشود.

1402/4/31
آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی بجنوردی(ره)

شیخ محمدتقی بجنوردی(ره) از چهره‌های نامدار خراسان در اواخر قرن سیزدهم و در ابتدای قرن چهاردهم هجری، اصالتاً بحرینی احتمالاً در بین سال‌های ۱۲۴۰ - ۱۲۳۰ قمری در بجنورد پای به عرصه حیات گذاشت.

1400/10/22
آیت‌الله میرزا لطف‌علی مجتهد تبریزی(ره)

میرزا لطف‌علی مجتهد تبریزی فرزند ارشد میرزااحمد، یکی از عالمان و فقهای بزرگ و مفسران نامور در قرن سیزدهم هجری قمری، عالمی جلیل‌القدر، ادیب، شاعر، صاحب تألیفات و دارای قلمی توانا بود.

1400/10/22
آیت‌الله سید ضیاء‌الدین استرآبادی(ره)

آیت‌الله سید‌ ضیاء‌الدین استرآبادی در سال ۱۳۲۳ قمری در محله حویش شهر نجف و در بیت علم و فضیلت دیده به جهان گشود.

1400/10/22
آیت‌الله سید‌ابوالقاسم خاتون‌آبادی

سید ابوالقاسم عالمی فاضل و فقیهی با تقوا و به سبب هوش و ذکاوتی که در علوم دینی و معارف الهیه داشت سرآمد و زبانزد فقها در ایران بود.

1400/10/22
آیت‌الله حاج سیدمصطفی شریعت موسوی(ره)

فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج سیدمصطفی شریعت موسوی فرزند مرحوم آیت‌الله سیدمهدی معروف به دُرچه‏‌ای در سال ۱۳۱۰ شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود.

1400/9/21
آیت‌الله سیدصادق طباطبایی سنگلجی

علامه جلیل‌القدر سیدصادق طباطبایی سنگلجی از خاندان علمی بزرگ و اثرگذار، از نوادگان علامه بحرالعلوم متوفای ۱۲۱۲قمری و نوه دختری سیدمحمد طباطبایی معروف به مجاهد است.

1400/9/6
آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی اصفهانی(ره)

مرور اجمالی به خدمات تبلیغی، اجتماعی و علمی عالم ربانی و خدمت‌گزار مخلص اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و الگویی کم‌نظیر در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی اصفهانی(ره)

1400/9/6
علامه شیخ محمدجواد شری عاملی

شیخ محمدجواد شری عاملی فرزند حاج احمد از فقیهان فعال و فرهیختگان دینی در عرصه تبلیغ و از داعیان اسلام در آمریکا بود که در حدود سال ۱۳۳۰ قمری در قریه خربه‌سلم از توابع بنت جبیل متولد شد.

1400/9/6