هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قانون مترقی، مجریان صالح  و پذیرش مردمی سه ضلع کمال و سعادت جامعه

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با رئیس شورای‌عالی استان‌ها تأکید کرد

قانون مترقی، مجریان صالح و پذیرش مردمی سه ضلع کمال و سعادت جامعه

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قانون مترقی، مجریان صالح و پذیرش مردمی را به‌عنوان سه ضلع مثلث کمال و سعادت جامعه نام برد و بر استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به‌منظور مقابله با تهدیدات دشمنان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس شورای‌عالی استان‌ها ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قبل از انقلاب، گفت: سیره امام خمینی(قد) و مقام معظم رهبری(مد) که برگرفته از آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) است، تکیه بر عنایات و توجهات الهی در کنار سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت مردم می‌باشد و برای دینی‌سازی یک جامعه امری ضروری است.
وی سعادت و کمال جامعه را در گروی وجود قانون مترقی، مجریان صالح و پذیرش مردمی دانست و افزود: خوشبختانه در نظامی زندگی می‌کنیم که در رأس آن، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، به‌عنوان ولی‌فقیه، عهده‌دار امور هستند و قانون اساسی ما نیز، برگرفته از آموزه‌های مقدس قرآنی است و مهم‌تر از همه، مردمی داریم که پیوسته در دوران‌های سخت، پای این نظام مانده‌اند. بنابراین سه عنصر مجریان صالح، قانون مترقی و پذیرش مردمی، به‌عنوان سه ضلع مورد نیاز برای سعادت و کمال جامعه را در اختیار داریم.
امام جمعه قم استفاده از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به‌منظور مقابله با تهدیدات دشمنان را امری مغفول عنوان و ابراز کرد: شوراهای شهر و روستا ظرفیت عظیمی دارند؛ اما متأسفانه، توجه آن‌ها تنها به مباحث خرد یک شهر معطوف شده است و در مسائل اساسی کشور حضور ندارند؛ درحالی‌که اعضای شوراهای شهر و روستا از متن مردم برخاسته‌اند و با رأی آن‌ها انتخاب شده‌اند و در نتیجه، می‌توانند تأثیرات زیادی در جامعه بگذارند؛ البته به دنبال سیاسی کردن شوراها نیستیم؛ اما به صحنه آمدن آن‌ها در جهت اهداف نظام و نه اهداف سیاسی، بسیار مفید فایده خواهد بود.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه، دکتر پرویز سروری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این سازمان، گفت: جامعه شورایی کشور حدود ۱۲۶ هزار نفر هستند و سطح تخلفات آن‌ها نیز، بر خلاف تفکر عمومی، نسبت به سایر نهادها و سازمان‌ها و با در نظر گرفتن جمعیت، رقم پایینی دارد؛ اما همین میزان نیز باید به صفر برسد.
وی افزود: در تلاشیم تا آموزش‌هایی را برای اعضای شوراهای شهر و روستا در فاصله زمانی بین انتخابات و آغاز مسئولیت، انجام دهیم تا این جامعه بزرگ بتوانند، به‌خوبی به ایفای نقش بپردازند. همچنین با توجه به اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا معتمد مردم هستند، در تلاشیم تا توافق‌نامه‌ای را با قوه قضائیه، برای حضور این عزیزان در شوراهای حل اختلاف به امضا برسانیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه