هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلبه شهید محسن صاحب‌الزمانی

رواق شهیدان - شماره 747

طلبه شهید محسن صاحب‌الزمانی

او معتقد بود، طلبه‌ای که نماز شب نخواند، نمی‌تواند ادعا کند که سرباز امام زمان(عج) است.

 در آخرین اعزام به پدرش قول داد که در مدت ۴۵ روز برمی‌گردم که پیکرش در روز چهل و پنجم به دست خانواده‌اش رسید.

    تولد و حیات 
طلبه شهید محسن صاحب‌الزمانی از طلاب باصفای شهرستان قوچان بود که در سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای روحانی متولد شد. پدرش حجت‌الاسلام شیخ علی‌اکبر صاحب‌الزمانی از اساتید حوزه قوچان، کاتب قرآن و شاعر اهل‌بیت(ع) بود.
 محسن دوران کودکی را در محیطی کاملاً دینی گذراند و وارد مدرسه شد. ظاهراً پس از سوم راهنمایی مسیر علمی و عملی پدر عالمش را پیش گرفت. نوشته‌اند که اکثر اوقات در حجره می‌ماند و مشغول مطالعه و عبادت می‌شد. روحیاتی عارفانه و با‌وقار داشت. به دیگران به‌خصوص والدین احترام می‌گذاشت.

    آخرین اعزام 
در عملیات‌های گوناگونی شرکت کرده بود. وقتی همرزمانش به مرخصی می‌رفتند، در جبهه می‌ماند و کارهایی چون شستن لباس رزمندگان را انجام می‌داد. اوقات فراغتش در منطقه به مطالعه و عبادت می‌گذشت. دوستانش معتقد بودند که او به مراتبی از نور و معرفت رسیده بود.

    گنج شهادت 
عاقبت محسن صاحب‌الزمانی در سحرگاه ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ شمسی در عملیات کربلای پنج آسمانی شد و گنج سعادت را با ثمن شهادت معامله کرد. طوبی له.

   واقعه ۴۵ روزه
در آخرین اعزام، پدرش به محسن تنها اجازه ۴۵ روز ماندن در جبهه را می‌دهد و شهید نیز با اینکه می‌دانست، هر اعزامی حداقل سه‌ماه طول می‌کشد، قول داد که ظرف ۴۵ روز برگردد؟ بارها هم تکرار می‌کرد که به قولم عمل می‌کنم!! جالب این است که از زمان اعزام تا بازگشت پیکر مطهرش، ۴۵ روز سپری شد. پیکر مطهر شهید در قوچان دفن شد.
خوشا آنان که خرامان رفتند.

ارسال دیدگاه