هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 752

اخبار کوتاه جهان

  ترکیه
ایران قصد دارد جنگندههای یو.اس - 30 را تولید کند: رسانه‌های ترکیه: ایران قصد دارد جنگنده‌های یو.اس - 30 را تولید کند و به‌زودی با دریافت مجوز از روسیه و با ایجاد کارخانه مونتاژ ، تولیدش را شروع می‌کند. ‏همچنین با دریافت ۴۸ تا ۷۲ فروند جنگنده یو.اس - 35 ، مشکل هوانوردی تاکتیکی ایران تا سطح بالایی برطرف خواهد شد.

  انگلیس
قانونگذار انگلیسی: مخالفان سلطنت مهاجرت کنند: «لی اندرسون» معاون رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس: اگر شما نمی‌خواهید در کشوری زندگی کنید که در آن سلطنت هست، راه‌حلش این نیست که با شعارهای احمقانه‌تان تظاهرات کنید. راه‌حلش این است که مهاجرت کنید. این قانونگذار انگلیسی همچنین از سرکوبگری پلیس این کشور علیه این معترضان که در نزدیکی کاخ باکینگهام علامت‌هایی با شعار «او پادشاه من نیست» به دست گرفتند حمایت کرد.
مالیات انگلیسیها صرف بریز و پاش تاجگذاری چارلز سوم شد: یورونیوز فارسی نوشت: هم‌زمان با برگزاری مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، بیشتر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تقریباً بین ۵۷ تا ۱۱۳ میلیون یورو برای این مراسم هزینه شده است! بودجه این مراسم توسط دولت این کشور تأمین می‌شود، بنابراین بخش زیادی از هزینه‌ها بر دوش مالیات‌دهندگان بریتانیایی خواهد بود.

  آمریکا
بیش از 2000 بانک ایالات متحده ورشکسته هستند: تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی گزارش داد که تقریبا نیمی از 4800 بانک در ایالات متحده تقریباً ورشکسته هستند، زیرا سرمایه خود را از دست داده‌اند.
سیاهپوستان دیگر «بایدن» را دوست ندارند: میزان محبوبیت بایدن در میان بزرگسالان سیاه‌پوست در طول دو سال ریاست جمهوری وی در نوسان بوده است. تقریباً از هر ۱۰ سیاه‌پوست، ۹ نفر در ماه‌های اول ریاست جمهوری، بایدن را تأیید کرده بودند اما حالا بسیاری از رأی دهندگان جوان سیاه‌پوست می‌گویند که متقاعد نشده‌اند که بایدن به مهمترین اولویت‌های آنها عمل کرده است.
سازمان تجارت جهانی در آستانه فروپاشی: روزنامه لوموند فرانسه: سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۰۸ در مسیر سقوط است. در حال حاضر به دلیل تک‌روی دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین و اختلاف با اتحادیه اروپا، این سازمان از همیشه ضعیف‌تر شده است. دو سوم تجارت این دو کشور رقیب از قوانین سازمان تجارت جهانی تبعیت نمی‌کند که نشان از سقوط این سازمان در آینده‌ای نزدیک است.
افزایش ۴۰ هزار بشکهای تولید روزانه نفت ایران: اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به افزایش ۴۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ ، اعلام کرد: ایران رتبه دوم رشد تولید نفت در میان اعضای اوپک را داشته است.
امنیت و زندگی در آمریکا: سناتور آمریکایی: ما در مدارس به دلیل تیراندازی امنیت نداریم. رابرت کندی، سیاستمدار آمریکایی: ۱۱۳ میلیارد دلار به اوکراین داده‌ایم در حالی که یک چهارم آمریکایی‌ها شب‌ها گرسنه می‌خوابند. ایالت تگزاس نیز قرار است به معلمان ۲۵ هزار دلار بدهد تا با خودشان اسلحه حمل کنند تا اگر حمله‌ای در مدارس صورت گرفت، جلوگیری کنند و از این پس نیروی مسلح نظامی هم در مدارس قرار بدهند.
قدرت نظامی ایران و مشتری بینالمللی تجهیزات آن: رویترز: عمان ۱۰۰۰ دستگاه خودروی تاکتیکی ارس ۲ و پهپاد های رزمی از ایران سفارش داده است.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
هزینه سنگین رهگیری موشکهای مقاومت: یدیعوت آحارانوت اذعان کرد که هزینه رهگیری موشک‌های مقاومت برای اسرائیل بسیار گران تمام می‌شود، به‌طوری هر موشکی که پدافند هوایی اسرائیل برای رهگیری موشک‌های مقاومت شلیک می‌کند، یک میلیون دلار برآورد می‌شود.
هر شلیک یک خانواده فلسطینی و تمام کودکانشان: یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی گفت: در برابر هر موشکی که به سمت ما شلیک شود، یک خانواده فلسطینی و تمام کودکانشان را خواهیم کُشت.
فرار بسیار گسترده صهیونیستها از شهرکهای اطراف غزه: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست، شهرک‌های اطراف غزه را تخلیه کرده‌اند و به مناطق مرکزی و شمالی اراضی اشغالی پناه برده‌اند.

  پاکستان
حمله هواداران عمرانخان به مراکز نظامی: به دنبال بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام فساد مالی، شمار زیادی از هواداران او، با حضور در خیابان‌ها، به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای مختلف این کشور از جمله «راولپندی» حمله کردند. معترضان با حمله به پادگان‌ها، کلانتری‌ها و مراکز ارتش، آنها را غارت می‌کنند و تجهیزات و سلاح‌ها را با خود بیرون می‌آورند. دادگاه عالی پاکستان در پی گسترش تظاهرات هواداران عمران‌خان، حکم آزادی نخست‌وزیر سابق را صادر کرد.
 
 بلژیک
جریمههای سنگین برای فرار از اعلام میزان درآمد: وزارت دارایی بلژیک، سه اینفلوئنسر این کشور را به‌خاطر عدم اعلام یا اعلام اشتباه درآمد، به پرداخت 400 هزار یورو جریمه و مالیات محکوم کرد. براساس قوانین بلژیک، شهروندان باید تمام درآمدشان حتی درآمدهای تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی را هر سال به وزارت دارایی اعلام و مالیاتش را پرداخت کنند و گرنه اصل مالیات با جریمه از آنان دریافت می‌شود.

 
 اروپا
​​​​​​​
مرگ زمستانی در اروپای مدرن: اکونومیست تخمین زده است که زمستان گذشته ۶۸ هزار اروپایی به خاطر سهمیه‌بندی برق یا ناتوانی در پرداخت هزینه‌های گرمایش جان خودشان را از دست داده‌اند. یعنی بیشتر از تلفاتِ کرونا که ۵۹ هزار نفر بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه