هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

زیرساخت‌های رفت و آمد جهانیان به حرم مطهر امام رضا(ع) افزایش یابد

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد

زیرساخت‌های رفت و آمد جهانیان به حرم مطهر امام رضا(ع) افزایش یابد

مدیر حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه کنگره بین‌المللی حضرت رضا(ع) باید عرصه گردشگری زیارت را نیز فعال کند، گفت: باید زیرساخت‌های رفت و آمد جهانیان به حرم مطهر امام رضا(ع) افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، دبیر علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با اشاره به ورود این امام همام به ایران، اظهار کرد: حضور دو ساله امام رضا(ع) در مرو، بخش بی‌نظیر و بی‌مانندی در تاریخ امامت و تشیع است.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امام رضا(ع) جاذبه‌های بسیاری در سطح بین‌المللی دارند، مطرح کرد: این کنگره باید بتواند دولت را در عرصه گردشگری زیارت تقویت کند. همچنین باید زیرساخت‌های رفت و آمد جهانیان به حرم مطهر امام رضا(ع) افزایش پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق بین‌المللی، زمینه‌های همکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: ازجمله این مناطق، بوسنی، صربستان و کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند که باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی نیز، با اشاره به اینکه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) از سال ۱۳۶۸ با ریاست مقام معظم رهبری آغاز به‌کار کرده است، اظهار کرد: این کنگره در ۴ دوره تا سال ۱۳۷۲ در سطوح عالی با حضور مراجع عالی‌قدر برگزار شده است.
وی با بیان اینکه پنجمین دوره کنگره پس از وقفه چندین ساله در مسیر برگزاری قرار دارد، مطرح کرد: برای برگزاری ۷ دوره به‌صورت یکسال در میان، برنامه‌ریزی انجام شده است.
دبیر علمی پنجمین دوره کنگره جهانی حضرت رضا(ع)، با اشاره به اینکه شعار کنگره پنجم «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» است، عنوان کرد: برای هر دوره کنگره، عنوان مشخصی را انتخاب کردیم تا کنگره در سطح بین‌المللی مورد اقبال بیشتری قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، با اشاره به اینکه رویکرد ما، افزایش مشارکت‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: در این راستا پیش‌نشست‌هایی را در کشورهای مختلف برگزار کرده‌ایم و این جریان، در سطح ملی و بین‌المللی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه پنجمین دوره کنگره بین‌المللی حضرت رضا(ع) ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، یادآور شد: در سال گذشته نیز، اجلاسیه کنگره با پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه