هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

رضایت امام زمان ارواحنا فداه

رضایت امام زمان ارواحنا فداه

سعی کنید رضایت امام زمان(عج) را تحصیل کنید، امروز همۀ مردم رعیت امام زمان(عج) هستند. همه باید اهتمام‌مان را بر این قرار دهیم که آن حضرت از ما راضی باشند.
این اوضاعی که می‌بینید در این مملکت پیدا شده است، زن‌ها و مردها در جلسات با هم می‌نشینند، مثل خواهر و برادری که با هم محرم باشند. وقتی امام زمان(عج) این وضعیت را از شیعیان ببیند، خیلی متأثر می‌شود. این موسیقی‌ها و این معاصی مختلفی که الآن هست و روز به روز رواجش بیشتر می‌شود، مجلات، روزنامه‌ها و مقالاتی که نوشته می‌شود، قطعاً حضرت ولی‌عصر(عج) از اینها اطلاع دارد و بسیار متأثر می‌شود. وقتی ببیند، امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده، مردم نسبت به احکام خداوند متعال بی‌تفاوت باشند، عده‌ای همه چیز را زیر سؤال ببرند و از روی هوی و هوس و سلیقه‌های خودشان اظهار نظر کنند، حضرت متأثر می‌شوند.
اگر خوب درس نخوانید و تحصیل نکنید و عمرتان تلف شود، پیش امام زمان(عج) هیچ حجتی ندارید. 

  دستگاه ولیعصر(عج)
شما هم هر خدمتی که می‌کنید، به حساب حضرت بگذارید؛ این دستگاه، دستگاه حضرت است. اگر بخواهید به شخص بنده نگاه کنید، قابل نیستم و شاید نقطۀ ضعف باشم؛ ولی اصل این دستگاه مربوط به حضرت است و هرچه منظم‌تر باشد، بهتر است؛ مخصوصاً در این زمان و در این عصر این خدمات ان‌شاءالله مورد توجه ایشان قرار می‌گیرد و باعث مسرت ایشان می‌شود.
مواظب باشید در همۀ کارهائی که انجام می‌دهید، وقار طلبگی و وقار انتساب به حضرت ولی‌عصر(عج) را حفظ کنید؛ چون ما را منتسب می‌کنند به ایشان.

  شرمندۀ امام زمان ارواحنا فداه هستم
من خود برای امام زمان ارواحنا فداه کاری نکرده‌ام و خدمتی انجام نداده‌ام. در خدمت خود آقا، صاحب این دستگاه و حوزه‌ها شرمنده‌ام در مقابل دیگران هم شرمنده‌ام.
آن‌حضرت را فراموش نکنید و اهتمام داشته باشید، رضایت خاطر ایشان را در تحصیلاتی که دارید، فراهم کنید.
برای اینکه در خدمت آن حضرت باشید، لازم نیست در حوزه باشید و لباس روحانیت داشته باشید. اهتمام کنید که ایشان از شما راضی و خشنود باشند و کارهای‌تان اسباب مسرت ایشان باشد.

  همه چیز به حساب ولیعصر(عج)
همیشه به یاد داشته باشیم و فراموش نکنیم، درسی که می‌خوانیم یا می‌گوییم، همه برای ایشان و به حساب ایشان باشد و خدمت‌گزار اسلام و آن‌حضرت باشیم و همیشه در نظر داشته باشیم که عنایات ایشان شامل حال ما باشد. اگر مشمول توجهات حضرت نباشیم، خیر و برکت نمی‌بینیم. بسا می‌شود، این علوم برای انسان حجاب می‌شود و مانع سیر و عروج و ترقی و کمال انسان می‌شود؛ ولی از آن طرف هرچه بیشتر یاد ایشان را گرامی بداریم و ایشان در خاطره و ذهن‌مان باشد، موجب می‌شود که از همۀ کارهای‌مان بهرۀ کامل را ببریم و موفق باشیم؛ چون برکات به‌وسیلۀ آن‌حضرت نازل می‌شود.
«بِیُمْنِهِ رُزِقَ اَلْوَرَى وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ اَلْأَرْضُ وَاَلسَّمَاءُ»1 
باید کاری کنیم که رضایت ایشان فراهم شود؛ ببینیم آن‌حضرت چگونه راضی هستند. بسیاری از کارهایی که می‌کنیم، اسباب ناراحتی و نگرانی ایشان است و من می‌دانم، ایشان نگران می‌شوند.
باید هر کسی در حد خودش اگرچه در یک محدوده کوچک، اموری که اسباب نگرانی ایشان است، برطرف کند؛ مانند اختلاط زن و مرد که اسلام راضی نیست. اگر لازم است، عده‌ای زن برای مواردی که در ارتباط با زن‌ها می‌باشد، داشته باشند؛ اما اینکه با آن کیفیت و رسمیت، درجه داشته باشند، وضعیت به‌صورت دیگری می شود. این قبیل مسائل زیاد است و اینها اسباب نگرانی حضرت ولی‌عصر(عج) است.
هرکسی در هرجا که می‌تواند، باید حدود اسلامی و هویت اسلامی جامعه را نگه دارد. نگذارد این هویت عوض شود؛ هرکس می‌تواند، باید این نگرانی و غصه را از روی قلب مبارک آقا بردارد.
در جامعۀ ما، همه، اسلام و ایمان و امام زمان(عج) را می‌خواهند و اگر هم یک مطلبی باشد، یک جوانی حرفی بزند، تحت تأثیر مطلبی است که خیلی زودگذر است و فوراً عوض می‌شود و در روحیه جوان‌های ما اثری نخواهد داشت.
امیدوارم بتوانید، بگویید ما برای اسلام و امام زمان(عج) درس می‌خوانیم و زحمت می‌کشیم. برای اینکه عزت اسلام و افتخار اسلام بیشتر شود و بی‌نیازی مسلمانان از کفار بیشتر شود.
..............................................
  پینوشت
1. فرازی از دعای عدیله.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه