هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

راه‌اندازی کارگروه ویژه تحقق جهاد تبیین در حوزه‌های علمیه کشور

مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه کشور خبر داد

راه‌اندازی کارگروه ویژه تحقق جهاد تبیین در حوزه‌های علمیه کشور

مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه کشور، از راه‌اندازی کارگروه ویژه تحقق جهاد تبیین در حوزه علمیه خبر داد و گفت: آیت‌الله اعرافی برای عملیاتی شدن جهاد تبیین در حوزه‌های علمیه، جلساتی را با طلاب نخبه مدارس علمیه برگزار نموده‌ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام صابرپور، 20 اردیبهشت در مراسم بزرگداشت مقام استاد و سالروز شهادت شهید مطهری در کانون الزهرا(س)، به نقش حوزه‌های علمیه در مهارت‌آموزی طلاب و تربیت نسل جوان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، امانت‌دار مردم و سربازان امام زمان(عج) هستند.
حجت‌الاسلام صابرپور، بر لزوم تبیین مبانی فقهی استاد مطهری برای طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از کتب شهید مطهری و طرح ولایت، برای دروس طلاب در حوزه‌های علمیه به‌نحو احسن استفاده کنیم.
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه کشور، بر حفظ جایگاه تربیتی، علمی، دینی و آموزشی حوزه علمیه کاشان تأکید کرد و افزود: کاشان به‌دلیل جایگاه ویژه‌ای که در زمینه علم و فقاهت دارد، دارای حوزه علمیه مستقل است و این، ظرفیت خوبی برای این منطقه می‌باشد.
وی به تقسیم‌بندی حوزه‌های علمیه کشور در جهت تسهیل ساماندهی کادر، مدیریت و تعیین شاخص‌های ارتقای وضعیت مدارس بر اساس دستور آیت‌الله اعرافی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: شهرستان کاشان در بین سه منطقه، در منطقه یک حوزه‌های علمیه کشور قرار دارد.
حجت‌الاسلام صابرپور، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۵۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور مشغول فعالیت می‌باشند، گفت: در هر منطقه ۱۵۰ مدرسه علمیه، تحت مدیریت مناطق اداره می‌شود.
مدیر منطقه یک حوزه‌های علمیه کشور، از راه‌اندازی کارگروه ویژه تحقق جهاد تبیین در حوزه علمیه کشور خبر داد و عنوان کرد: آیت‌الله اعرافی برای عملیاتی شدن جهاد تبیین در حوزه‌های علمیه، جلساتی را با طلاب نخبه مدارس علمیه برگزار نموده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه