هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر برگزار شد

دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر برگزار شد

دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر به‌صورت حضوری و مجازی به‌همت مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی و با مشارکت مرکز تخصصی امام‌شناسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی اسفندیاری، معاون آموزش مرکز تخصصی امام‌شناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ضمن ارائه گزارشی از فرایند برگزاری دوره تخصصی تربیت مبلغ غدیر، با بیان اینکه این دوره با مشارکت مرکز تخصصی امام‌شناسی و مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌گردد، اظهار کرد: موضوع اهمیت اقدام ویژه در عرصه غدیر، در قطب تعمیق باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح گردید؛ لذا در همکاری با مرکز تخصصی امام‌شناسی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی دوره تخصصی برای مبلغان پیگیری شد.
وی گزارشی از رویکردهای مرکز تخصصی امام‌شناسی ارائه کرد و یادآور شد: این مرکز رسالت ترویج مباحث امامت در داخل کشور و در گام‌های پیشرو برای عرصه بین‌المللی را هدف‌گذاری نموده است. از آنجایی ‌که غدیر عمده‌ترین بحث در امامت‌شناسی است؛ لذا مرکز تخصصی امام‌شناسی، بر آن است تا تمام همت خود را برای تربیت کارشناسان فرهنگ غدیر به‌کار گیرد.
معاون آموزش مرکز تخصصی امام‌شناسی، ضمن اشاره به اینکه پشتیبانی محتوایی و علمی از این دوره، بر عهده مرکز تخصصی امام‌شناسی و اجرای آن، بر عهده مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات است، خاطرنشان کرد: با توجه‌ به گستره استقبال‌ صورت‌گرفته از سوی مبلغان، این دوره در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌گردد.
مسئول علمی این دوره، به گستره مشارکت ۲۰۰ نفری طلاب خواهر و برادر به‌صورت حضوری و مجازی در این دوره اشاره و با بیان اینکه محتواها مشتمل بر ۱۱ سرفصل و ۷۰ عنوان است، اظهار کرد: حدیث و نیز بخش شبهات غدیر، مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره را به خود اختصاص می‌دهند.
حجت‌الاسلام اسفندیاری، مواجهه حکیمانه، عالمانه و عاقلانه با مسئله غدیر و امامت را از مهم‌ترین اهداف این دوره برشمرد و اذعان کرد: بحث غدیر با رویکرد جهاد تبیین و مبتنی بر اتحاد میان مسلمین که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.
معاون آموزش مرکز تخصصی امام‌شناسی تصریح کرد: غدیر مبتنی بر پشتوانه دانش و مهارت مبلغان می‌تواند، به‌صورت گسترده در بلاد اسلامی مطرح گردد. این دوره بر آن است تا در کنار دانش‌افزایی، مهارت ارائه را نیز به مبلغان تبیین نماید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه