هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جذب سه هزار طلبه وظیفه در آموزش و پرورش کلید خورد

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

جذب سه هزار طلبه وظیفه در آموزش و پرورش کلید خورد

مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: کار جذب ۳ هزار طلبه وظیفه برای کمک به کادر آموزشی و پرورشی مدارس‌ کلید خورده است.


به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، ۳۱‌خرداد در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان همدان، با تأکید بر نگاه تحولی به همکاری‌ها در دوره جدید، خاطرنشان کرد: مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش، به‌‌منظور هم‌افزایی و توسعه‌ برنامه‌ها جهت‌ تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و نیز نگاه تبیینی به‌ آسیب‌های اجتماعی و فرصت‌های به‌وجودآمده و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، اقدام به بازبینی برنامه پنج‌ساله کردند که‌ این‌ مهم، هم‌اکنون‌ مراحل‌ نهایی خود را طی می‌کند و در نهایت در نشست فصلی شورای سیاست‌گذاری مصوب‌ و برای سال تحصیلی جدید ابلاغ خواهد شد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، با اینکه البته اجرایی شدن برنامه‌ها، نیازمند حمایت مالی مناسب است، عنوان کرد: باید فرصت دولت سیزدهم و نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش را به‌ برنامه‌های ارزشی غنیمت شمرد. در این خصوص دبیر ستاد، همه تلاش‌ خود را برای جذب اعتبارات لازم به‌کار خواهد گرفت.
عضو شورای معاونان حوزه‌های علمیه، نمونه موفق همکاری‌ها را طرح موفق مدارس امین با حضور بیش از ده هزار طلبه در کشور دانست و یادآور شد: البته برای اثرگذاری بیشتر، لازم است که حوزویان و معلمان، همکاری‌ها را به سمت توانمند‌سازی برای حضور مؤثر در بدنه آموزش و پرورش سوق دهند که این مهم، از طریق دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت مبلغ معلم در حال اجراست و امیدواریم، ثمرات خوبی به‌همراه داشته‌ باشد.
وی گفت: خوشبختانه طرح جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش در سالیان اخیر جواب داده و امسال نیز، کار جذب ۳ هزار طلبه وظیفه برای کمک به کادر آموزشی و پرورشی مدارس‌ کلید خورده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش، خواستار توجه‌ ائمه جمعه و فرهنگیان به فرهنگ‌سازی وصیت شهدای انقلاب اسلامی در نسل نوجوان شد و گفت: خوب است که برای تبیین عظمت‌های انقلاب اسلامی محتوای وصیت شهدا را در قالب‌های جذاب آموزشی و پرورشی و نیز کلیپ‌های کوتاه تهیه نماییم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه