هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انگلیس بیش از ۲ هزار اندیشکده مطالعات اسلامی را برای مقابله با اسلام ناب تأسیس کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان

انگلیس بیش از ۲ هزار اندیشکده مطالعات اسلامی را برای مقابله با اسلام ناب تأسیس کرده است

امام جمعه رشت، اظهار کرد: در این دوره، تمدن غربی مراکز متعدد تخصصی را برای مقابله با گفتمان ناب اسلامی و اندیشه توحیدی تأسیس نموده؛ به‌گونه‌ای که فقط در انگلستان، بیش از ۲ هزار اندیشکده مطالعات اسلامی و شیعی تأسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی در جلسه طلاب استان گیلان که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با بیان اینکه علما همواره در گستره تاریخ رسالت‌های سنگینی را بر عهده داشتند، اظهار کرد: رسالت عالمان دین، رسالت انبیای الهی است؛ انبیای الهی مأموریت داشتند تا بشریت را از شر شیطان و بندگی ابلیس نجات داده، بنده خدا سازند.
وی با بیان اینکه شکل‌گیری سازه نورانی الهی، نیازمند حکومت مبتنی بر توحید است که از آن، به تمدن اسلامی یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: همه انبیای الهی تلاش نمودند تا بشریت سبک زندگی خود را در سایه‌سار توحید ترسیم و تنظیم نماید. عالمان دین به‌عنوان امنای انبیای الهی، مأموریت یافتند تا این خط ممتد را مستمراً ادامه داده و بشریت را در این مسیر رهنمون و حفظ نمایند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، با بیان اینکه انبیای الهی و در ادامه عالمان دین سختی‌های فراوانی را در مسیر حرکت عظیم توحیدی متحمل شده و در این راه به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: رسالت عالمان دین را از چند منظر می‌توان ترسیم نمود. تهذیب نفس و خودسازی نخستین و مهمترین پایه قدم نهادن در مسیر عمل به رسالت دینی است؛ عالمان دین تهذیب نفس و پرداختن به خود را باید نخستین رسالت عظیم‌شان بدانند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین در عمل به رسالت دینی، به موفقیت‌های ویژه‌ای دست یافته‌اند، یادآور شد: عالمان دین تمام توان فطری، روحی و جسمی خود را در راستای فهم دین و عرضه آن به مردم به‌کار می‌گیرند؛ فهم عمیقانه دین از برجسته‌ترین رسالت‌های خطیر و سنگین عالمان دین به‌ویژه در دوران تجلی حکومت دینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی، ایثار اندوخته‌ها به مردم و طبقات گوناگون جامعه را از دیگر رسالت‌های عالمان دین دانست و ابراز کرد: معارف نابی که در تراث عظیم تاریخ شیعه به یادگار مانده، می‌تواند تشنگان معارف الهی را سیراب نماید. تبیین اندیشه اسلامی در قالب و محتوایی زیبا و قابل فهم برای مخاطبان، رسالتی مهم و حساس است.
وی به تفاوت‌های مدیریت تعدیلی و تنظیمی جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ دوره‌ای از تاریخ بشریت، به نورانیت دوره حاضر نبوده است، اظهار کرد: این دوره، طلایی‌ترین دوره تاریخ اسلام است. اگر تمدن ناب اسلامی احیا گردد، حوزه‌های علمیه، از پایه‌های اساسی آن خواهند بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، با تأکید بر اینکه هیچ دوره‌ای از تاریخ اسلام مانند این دوره مورد هجمه کفر و الحاد قرار نگرفته است، اظهار کرد: در این دوره، تمدن غربی مراکز متعدد تخصصی را برای مقابله با گفتمان ناب اسلامی و اندیشه توحیدی تأسیس نموده است، به‌گونه‌ای که فقط در انگلستان، بیش از ۲ هزار اندیشکده مطالعات اسلامی و شیعی تأسیس شده است.
امام جمعه رشت افزود: امروز دشمن همه ابزارهایش را به‌کار گرفته تا نگذارد، این انقلاب که محصول حوزه‌های علمیه و به ثمر رسیدن آرزوی انبیای الهی است، شکوفا گردد؛ دشمنان تمام همت‌ خود را به‌کار گرفته‌اند و علمای ما در این مسیر، خون‌دل‌های فراوانی را متحمل شده و رشادت‌های عظیمی را رقم زده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اگر امروز تمام عالمان دین حضور داشتند، همه همت و تلاش خود را در مسیر حفظ و صیانت از نظام مقدس اسلامی به‌کار می‌گرفتند، یادآور شد: نظام اسلامی انسان‌ساز بوده، کرامت انسان را به او برگردانده، به حکومت توحیدی و خداخواهی عینیت بخشیده است؛ قدم نهادن در این مسیر سختی‌های خاص خود را دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان تمام چالش‌های شکل‌گرفته در کشور و جهان را، طرح تغییر فرهنگ‌های سرزمینی جهان توسط تمدن غربی دانست.
گفتنی است، حجت‌الاسلام آزاده نماینده طلاب رشت، رودبار و منجیل و دکتر عباسی استاندار گیلان نیز در این نشست، به بیان برخی از مشکلات اقتصادی کشور، دغدغه‌های اقتصادی و عمرانی استان گیلان و همچنین طرح‌های فرهنگی و تبلیغی این استان پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه