هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پیوست حوزوی و علمی اطراف حرم بانوی کرامت(س) مورد توجه قرار گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه

پیوست حوزوی و علمی اطراف حرم بانوی کرامت(س) مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله اعرافی، ضمن انتقاد از کم‌توجهی به پیوست حوزوی در ساخت و سازها و طرح‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) گفت: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، برخی اقدامات انجام شده است که تلقی این است که پیوست حوزوی آن رعایت نشده است؛ لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رونق علمی و حوزوی در قلب شهر مقدس قم، بهتر از قبل ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، 7 اسفند در دیدار دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در سخنانی گفت: در منطق اسلام که عقلانی است، نظام عبادی با نظام ارتباط اجتماعی درهم تنیده است و کمتر می‌توان بین نظام عبادی و ارتباط با خدا و خدمت اجتماعی تفکیک قائل شد.
وی افزود: نظام عبادی در اسلام، همواره در درون آن یک ارتباط با جامعه و خدمت به مردم نیز تعبیه شده است؛ لذا همه خدمات اجتماعی که ما انجام می‌دهیم، اگر با یک رویکرد الهی عبادت می‌شود و مشمول پاداش الهی است.
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: تار و پود ماه مبارک شعبان و رمضان، خدمت و عبادت است و با رعایت سه عنصر اخلاص، امانت‌داری و صداقت، همه کارها تبدیل به عبادت می‌شود.
آیت‌الله اعرافی در ادامه سخنان خود، در توصیه‌هایی برای هرچه بهتر خدمت کردن به قم در شهرداری، گفت: رویکرد خوبی در ادوار گذشته برنامه‌ریزی شده که باید با انسجام و قوت ادامه پیدا کند.
وی داشتن یک پیوست فرهنگی، معنوی و اجتماعی خوب در همه برنامه‌ریزی‌ها و کارها را که باید به آن اهتمام داشت، لازم دانست و با انتقاد از کم‌توجهی به معماری اسلامی ایرانی، گفت: رویکرد ایرانی اسلامی، به شهرسازی و معماری کم می‌باشد و البته باید گفت: در این عرصه حوزه و دانشگاه قصور دارند.
آیت‌الله اعرافی در توصیه بعدی خود، تأکید کرد: باید تلاش کرد که برای خدمت به مردم و روان‌سازی کارها، از ابزارهای نو و هوش مصنوعی با رعایت همه جوانب آن نیز بهره برد.
وی توجه به مقاوم‌سازی را مهم دانست و افزود: مقاوم‌سازی و توجه به استحکام بناهای شخصی و عمومی بسیار مهم است و البته در این وضع گرانی‌ها و نبود فرهنگ مناسب در برخی جاها، این کار دشوار است؛ اما این حوادث و اتفاقاتی که در شهرستان خوی یا ترکیه و سوریه اتفاق افتاد، یک زنگ خطری است که باید به آن توجه کرد.
امام جمعه قم، توجه به بعد بین‎المللی قم به‌عنوان یک جهان‌شهر را از دیگر نکات مهم ارزیابی کرد و گفت: داشتن یک رویکرد بین‎المللی در برنامه‌ها و مدیریت‌های شهری قم لازم است.
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود، ضمن انتقاد از کم‌توجهی به پیوست حوزوی در ساخت و سازها و طرح‌های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برخی اقدامات انجام شده است که تلقی این است که پیوست حوزوی آن رعایت نشده است؛ لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رونق علمی و حوزوی در قلب شهر مقدس قم، بهتر از قبل ادامه پیدا کند.
یادآوری می‌شود، در ابتدای این دیدار آقای سقائیان‌نژاد شهردار قم، به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام‌شده‌ پرداخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه