هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  فراخوان مقاله ششمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی  از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

  فراخوان مقاله ششمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی  از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، از طرف سازمان جوانان حقوق بشر و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تیرماه سال جاری خبر داد.
امین انصاری با اعلام این خبر، و با اشاره به دستاویز قرار دادن حقوق بشر از سوی غربی‌ها، گفت: هدف ما از برگزاری این قبیل نشست‌ها، این است که با افشای این مسئله، سعی کنیم که غربی‌ها از این ابزار مقدس و ارزشمند برای تحقق اهداف و تأمین منافع خودشان سوء استفاده نکنند.
وی افزود: در همین ارتباط، فراخوان مقاله به اقصی‌نقاط جهان ارسال می‌گردد و پژوهشگران می‌توانند، مقالات خود را از طریق سایت و یا ایمیل سازمان ارسال کنند.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه، محورهای مقالات را به شرح زیر اعلام کرد:
محور اول: نقض تعهدات حقوق بشری آمریکا
1. تبیین چهره واقعی نظام حقوق بشری آمریکا و افشای ماهیت آن؛ 2. نقض حقوق مردم فلسطین توسط آمریکا؛ 3. نقض حقوق بشری آمریکا در آزمایش‌های بیولوژیک، محیط زیست و توسعه و حمایت از تروریسم؛ 4. نقض حقوق بشری آمریکا در قضایای برده‌داری و رنگین‌پوستان؛ 5. نقض حقوق بشری آمریکا در تعهدات بشردوستانه، تحریم‌های یک‌جانبه دارویی، اقتصادی و زلزله سوریه.
محور دوم: سیطره رسانهای و حقوق بشر آمریکایی
1. جعل اخبار، سانسور رسانه‌ای و کتمان حقوق بشر آمریکایی؛ 2. مدیریت آمریکایی بر اینترنت و نقض حقوق بشر؛ 3. شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به داده‌های شخصی و نقض حقوق بشر افراد.
محور سوم: سازوکارهای مطالبه خسارات حقوق بشری از آمریکا
1. شیوه‌های جبران خسارت ناشی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا در حقوق بین‌الملل؛ 2. مطالبه‌گری نظام اسلامی ایران از دولت آمریکا، راجع به حمایت این کشور از براندازان و اغتشاشگران در طول ۴۴ سال انقلاب و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان ؛3. مطالبه‌گری رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به جبران خسارات وارده نظام حقوق بشری آمریکا نسبت به زنان.
محور چهارم: رویکرد به حقوق بشر در تمدن نوین اسلامی
1. بررسی تطبیقی اعلامیه حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی با اعلامیه اسلامی حقوق بشر؛ 2. بررسی وضعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای غربی و آمریکا؛ 3. راه‌های تقویت نظام‌مند حقوق بشر اسلامی.

ارسال دیدگاه