هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می‌دهد باید عزتشان حفظ شود

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می‌دهد باید عزتشان حفظ شود

این مرجع تقلید با بیان اینکه جهت ریشه‌کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود، اظهار کردند: با کمک مردان بزرگ و خیرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولان، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنید تا همگان بتوانند، با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی علوم وحیانی اسراء، حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و هیئت همراه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
معظم‌له در این دیدار خاطرنشان کردند: مؤمن باید عزیزانه زندگی کند. خداوند در قرآن کریم برای مؤمنین عزت مشخص نموده و فرمودند: «ولله العزة ولرسوله وللمؤمنین» عزت از آن خداست و رسول و مؤمنین هم، به‌خاطر ارتباط با خدا، عزت دارند.
این مرجع تقلید بیان کردند: مؤمن باید با عزت باشد و روحانیت که معلم این جامعه است و درس کرامت می‌دهد، باید عزتشان حفظ شود.
ایشان با بیان اینکه کرامت آن است که هم عزت خود و هم عزت دیگران حفظ شود، اظهار کردند: در این کره زمین هیچ کشوری نیست که به فکر فقیران خودشان نباشد؛ چه کافر و چه مسلمان! پس تنها کمک به فقیر و ندار، اسلامی نیست، کمک به فقیر از روی دلسوزی است؛ ولی کار عقلی آن است که جلوی فقر گرفته شود. ما باید اسلامی فکر کنیم و آن این است که ریشه فقر را از بین ببریم تا عزت مؤمنین حفظ شود!
حضرت آیت‌الله جوادی آملی یادآور شدند: ما پیرو امیرالمؤمنین علی(ع) هستیم که فرمود: «لو تمثل لی الفقر رجلاً لقتلته»؛ من اگر فقر را ببینم، گردن آن را می‌زنم! من نیامدم به فقیر کمک کنم، من آمده‌ام جلوی فقر را بگیرم؛ لذا ما بارها تأکید کرده‌ایم که بودجه‌ها باید صرف تولید و اشتغال شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه جهت ریشه‌کنی فقر باید زمینه تولید و اشتغال برای همگان فراهم شود، ابراز کردند: با کمک مردان بزرگ و خیرینی که در کشور کم هم نیستند و با هماهنگی با مسئولان، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کنید تا همگان بتوانند، با عزت کار کرده و نان بر سر سفره خویش ببرند و عزتمندانه زندگی کنند.

ارسال دیدگاه