هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

تأسیس بیش از هزار مدرسه، کتابخانه بیمارستان و امور عامالمنفعه

تأسیس بیش از هزار مدرسه، کتابخانه بیمارستان و امور عامالمنفعه

در سپهر مذهب تشیع، ستارگان پرفروغی درخشیدهاند که همچون دژی مستحکم درخدمت به مردم، دیانت و ارزشهای الهی در تاریخ هزارساله خود همواره پایبند به عهد و میثاق الهی در خدمت به خدا و خلق بودهاند و در این مسیر حتی چوبه دار و سختیها را به جان خریدهاند؛ ولی در خدمت به مردم و دیانت و ارزشهای الهی کوتاه نیامدند.

در میان عالمان عامل، از جمله کسانی که همچون خورشیدی فروزان پرتوافشانی میکند و آثار وجودی او سیرابکننده جانهای مشتاق کسب علوم و معارف الهی است و در دوران زعامتش خدمات علمی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی بسیار ارزندهای برای ایران و جهان اسلام انجام داد و با رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم و مقام مرجعیت، نام شیعه جعفری را در محافل علمی جهان اسلام پرآوازه ساخت، آیتاللهالعظمی سیدحسین بروجردی(قد) میباشد.
بهیقین، نام مردان بزرگی که همت بلند خود را برای تحقق فرمان الهی بهکار گرفتهاند، برای همیشه در لوح زرین تاریخ و انسانیت ماندگار خواهد بود.
آنچه پیش رو دارید، نگاهی اجمالی و کوتاه به خدمات بسیار گسترده و غیر قابل احصای آیتاللهالعظمی بروجردی(قد) در ایران و خارج از کشور میباشد که در ویژهنامهای با عنوان «مرجعیت و  اسوه خدمت» به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد ارتحال زعیم عالیقدر جهان تشیّع، تقدیم خوانندگان ارجمند هفتهنامه «افق حوزه» میگردد.
امیدواریم با شناخت آن عالم وارسته و پیروی از زندگانی پرفروغ وی، راهی به سوی روشناییهای رستگاری بگشاییم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه