هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نبرد آینده در فلسطین اشغالی خواهد بود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان

نبرد آینده در فلسطین اشغالی خواهد بود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ثبات بین کشورهای عربی و اسلامی، به‌نفع فلسطین و تمام امت عربی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شیخ نعیم قاسم، 2خرداد در گفت‌وگو با شبکه المنار بیان کرد: حزب‌الله از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ با قدرتی استثنائی بیرون آمد و تاکنون به بازدارندگی ادامه داده است.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اذعان دارند که مقاومت در تعدادی از تسلیحات، پیشرفت داشته است، تأکید کرد: توانمندی‌های مقاومت و ارتقای جایگاه آن، حق مشروع هر کسی است که با دشمن صهیونیستی مقابله می‌کند.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و رهایی در وهله اول به‌خاطر لبنان است و همه کسانی که از این آزادی حمایت کردند، از سوریه گرفته تا ایران و فلسطین، شریک پیروزی هستند؛ همان‌گونه که زیان و از دست دادن این موجودیت زیانی برای همه حامیانش خواهد بود.
وی گفت: ما از سال ۲۰۰۰ یاد گرفتیم که برای آینده آماده شویم و از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ با قدرت استثنایی و بازدارندگی مداوم تاکنون، بیرون آمدیم.
شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه مقاومت از حقش نسبت به سرزمین‌مان دست نخواهد کشید، از دشمن اسرائیلی خواست تا عواقب هر حماقتی را که مرتکب می‌شود، در نظر بگیرد.
این مسئول حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ اولین‌بار در نوع خود در زمینه درگیری با دشمن صهیونیستی بود و بدون محدودیت و قید و شرط انجام شد و یک آزادسازی راهبردی بود، گفت: ایستگاه آزادی، دوران پیروزی‌های بسیار گسترده‌ای را به‌ویژه در فلسطین گشود. ما با اتحاد، در میدان‌ها هستیم تا به اسرائیلی‌ها بفهمانیم که نمی‌توانند، معادله بازدارندگی را دور بزنند.
وی، با تأکید بر اینکه مانور انجام‌شده توسط حزب‌الله لبنان در یکشنبه پیامی برای اسرائیل است، گفت: مانور بعدی در سرزمین شما خواهد بود و حزب‌الله از آمادگی سیاسی و مردمی برخوردار است که به آن کمک می‌کند در چارچوب ادغام ارتش، مردم و مقاومت در روز روشن با دشمن مقابله کند و به اسرائیلی‌ها بگوید: ادامه می‌دهیم و عبور می‌کنیم.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر موضع این حزب در حمایت از توافق عربستان و ایران، گفت: ما از ثبات در منطقه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنیم.
شیخ نعیم قاسم همچنین، اظهار کرد: این توافق یک توافق محکم است که ادامه خواهد داشت و منافع دو کشور را تأمین می‌کند و توافقات در خاورمیانه، حال و هوای مثبت را به ارمغان می‌آورد.

ارسال دیدگاه