هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 793

اخبار کوتاه جهان

آمریکا
آمریکا مجوز انتقال میلیاردها دلار بمب و هواپیماهای جنگنده را به رژیم صهیونیستی صادر کرد: بسته تسلیحاتی جدید آمریکا شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی و ۵۰۰ بمب ۲۲۰ کیلوگرمی است. همچنین ۲۵ فروند جنگنده اف-۳۵ که قبلاً توسط کنگره تایید شده بود، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.
صدور این مجوز در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا در هفته‌های اخیر به طور علنی نگرانی خود را در مورد حمله نظامی پیش‌بینی شده رژیم صهیونیستی به رفح ابراز کرده است.
سرنخی که آمریکا ۱ ماه قبل درباره حادثه مسکو داشت: خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: سفارت آمریکا در مسکو یک ماه قبل از تیراندازی در سالن کروکوس، از یک حادثه تروریستی خبر داشته است. سفارت آمریکا در وب‌سایت خود، نوشت: سفارت در حال رصد گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد، افراط‌گرایان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها در آینده نزدیک هستند و شهروندان آمریکایی باید تا ۴۸ ساعت آینده، از تجمعات بزرگ خودداری کنند.
محدودیت دسترسی افراد زیر 14 سال به شبکههای اجتماعی: ایالت فلوریدای آمریکا قانونی تصویب کرد که بر اساس آن، افراد زیر ۱۴ سال حتی با اجازه والدین خود هم، نمی‌توانند به شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند.

فلسطین
بیش از هزار کودک در غزه از آغاز جنگ غزه قطع عضو شدهاند: یونیسف اعلام کرد: بیش از هزار کودک در غزه از آغاز جنگ غزه قطع عضو شده‌اند.

رژیم صهیونیستی
مرگ و زندان را به خدمت در ارتش ترجیح میدهیم: خاخام «زوی فریدمن»، رهبر جریان حریدی: سکولار بودن بدتر از مرگ است و چون ارتش مقر سکولارها و فرهنگ اسرائیلی سکولار است. هرگز به ارتش نمی‌پیوندیم. این اظهارات خاخام فریدمن همزمان با افزایش شکاف‌های سیاسی در سرزمین‌های اشغالی بر سر الزام یهودیان حریدی به‌منظور خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی است.
تهدید گانتس به خروج از کابینه اضطراری رژیم صهیونیستی: وزیر شورای جنگ کابینه اضطراری اسرائیل تهدید کرد: درصورتی که قانون خدمت سربازی با ساختار کنونی‌اش که یهودیان افراطی را از خدمت سربازی معاف می‌کند، تصویب شود، از شورا خارج می‌شود.
هشدار بلینکن به نتانیاهو؛ حمله به رفح به تقویت حماس  منجر خواهد شد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی تأکید کرد: ورود ارتش اسرائیل به رفح هرگز به نابودی جنبش حماس منتهی نخواهد شد. حتی اگر ارتش این رژیم در رفح عملیات انجام دهد، هرج و مرج ناشی از حمله اسرائیل به رفح، می‌تواند به رشد جنبش حماس منتهی شود.
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد: رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند: یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً درخواستی را تقدیم سرکنسول‌گری رژیم صهیونیستی در میامی کرده و خواستار فعالیت در آن، به‌عنوان کارمند محلی شده است.

فرانسه

کوچ اجباری ساکنان رفح جنایت جنگی است: رئیس جمهور فرانسه نسبت به حمله احتمالی اسرائیل هشدار داد و در تماس تلفنی با نتانیاهو، درخواست خود برای آتش‌بس فوری و پایدار در غزه را تکرار کرد. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اواسط ماه جاری اعلام کرد: نتانیاهو طرح‌هایی را برای آغاز عملیات نظامی در رفح تأیید کرده است؛ درحالی‌که سازمان ملل و ایالات متحده نسبت به عواقب فاجعه‌بار تهاجم احتمالی هشدار داده‌اند.

سازمان ملل

تصویب قطعنامه آتشبس فوری در غزه برای ماه رمضان: شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، خواستار آتش‌بس فوری در غزه برای ماه رمضان و آزادی گروگان‌ها شد. این قطعنامه با ۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید. نماینده روسیه در سازمان ملل: ما خواهان اصلاح شفاهی پیش‌نویس قطعنامه هستیم که شامل اضافه‌کردن عبارت آتش‌بس دائم است.

انگلیس

۱۵۰ نماینده پارلمان انگلیس خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند: شبکه عبری‌زبان کان اعلام کرد: ۱۳۰ نفر از نمایندگان پارلمان انگلیس، با امضای طوماری خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی از ترس عدم پایبندی به قطعنامه اخیر شورای امنیت شدند که خواستار آتش‌بس فوری در غزه است.

خلیج فارس

کارشناسان اسرائیلی؛ ضعف ذاتی کشورهای خلیج فارس مانع ایجاد هر ائتلافی علیه ایران است: کارشناسان اسرائیلی: ضعف ذاتی کشورهای خلیج فارس، مانع ایجاد هر ائتلافی علیه ایران است؛ زیرا آن‌ها ضعیف و آسیب‌پذیر هستند و توانایی جنگیدن ندارند.

​​​​​​​هند

ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در پرجمعیتترین ایالت هند: فعالیت مدارس دولتی اسلامی در اوتارپرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند ممنوع شد. طبق قانون مدارس دولتی ۲۰۰۴ این ایالت، مدارس اسلامی و عادی می‌توانستند، جدا از هم به آموزش دانش‌آموزان بپردازند. در روز‌های اخیر دادگاه عالی شهر الله‌آباد این ایالت، قانون۲۰ سال پیش را لغو و اعلام کرد: باید تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی اسلامی، به مدارس دولتی عادی بروند.
 
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه