هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امور اجتماعی در کشور با محوریت الله باشد

 آیت‌الله سعیدی

امور اجتماعی در کشور با محوریت الله باشد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه در کارهای اجتماعی کشور، تمسک به ریسمان الهی اهمیت زیادی دارد، گفت: در کارهای گروهی و جمعی، پیدا کردن مشترکات اهمیت زیادی دارد و انسان باید از تعلقات شخصی و سلیقه‌ای عبور کند و افرادی را به‌کار گیرد که دارای روحیه تعاملی باشند.
آیت‌الله سعیدی، ۶ فروردین در دیدار نوروزی سقائیان‌نژاد شهردار قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، با تبریک سال جدید و تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت، اظهار کرد: آنچه در بهار اتفاق می‌افتد، نو شدن و فعالیت جدید است؛ بنابراین ما نیز باید با درس‌ گرفتن از بهار به دنبال کارهای نو و جدید باشیم.
وی با اشاره به تأکید خداوند در قرآن کریم مبنی بر چنگ زدن همگان به ریسمان الهی، گفت: کسی که می‌خواهد کار جمعی کند، باید اقتضائات کار جمعی را هم بداند؛ از این‌رو در کارهای اجتماعی کشور، تمسک به ریسمان الهی خیلی مهم است و باید همه کارهای ما بر محور الله باشد.
امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه در کارهای اجتماعی علاوه بر اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی و تلاش کنند، خود مردم هم باید رشد کنند و همراه شوند، افزود: در کارهای گروهی و جمعی، پیدا کردن مشترکات اهمیت زیادی دارد و انسان باید از تعلقات شخصی و سلیقه‌ای عبور کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم، با بیان اینکه افرادی را که خوب کار می‌کنند، فارغ از نگاه‌های حزبی و جناحی و تعصبات شهری، نژادی و زبانی باید حفظ کرد، افزود: صرف اینکه فردی وابسته به یک حزب و جناح است، دلیل خوبی برای جابه‌جایی او نیست.
آیت‌الله سعیدی، داشتن روحیه تعاملی و پرهیز از خودرأیی در امور اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: در کارهای اجتماعی گوش ‌دادن به حرف مردم مهم است؛ ولی نباید در هیچ کاری افراط‌ و تفریط صورت گیرد؛ بلکه باید همه کارها برای رضای خدا انجام شود و اگر این‌گونه شد، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

مسئولان با برنامه
ریزی و عملکرد خود
ولایتمداری مردم را حفظ کنند
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت  در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم نیز که 8 فروردین در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، اظهار کرد: در جریان انتخابات دشمن به دنبال این بود که مردم را ناامید و دلسرد کند.
وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند اگر کسی می‌خواهد کار کند در کشور جا دارد و از او استقبال می‌شود، گفت: اگر کسی توان و عرضه کار دارد باید از او استفاده شود و این باعث می‌شود که مردم به‌نظام دلگرم شوند.
نماینده ولی فقیه در استان قم  هدف دشمن را دوقطبی‌سازی جامعه دانست و افزود: اگر ما با اتحاد و انسجام و جذب حداکثری کار کنیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ ولی اگر این‌گونه نباشیم دشمن با شایعه‌سازی و بازی‌کردن با آبروی افراد هر غلطی می‌تواند بکند.
آیت‌الله سعیدی  با بیان اینکه مردم ما ولایی و متدین هستند، گفت: گمان نکنید مردمی که در انتخابات شرکت کردند مشکل ندارند، بلکه مردم وقتی دیدند رهبرشان از آنها می‌خواهد حضور مسئولانه داشته باشند در صحنه حاضر شدند و ما باید با رفتار، برنامه‌ها و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنیم.
 گزارش: سیدامیر سجادی
 
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه