هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری(ره) امام جمعه سابق خوی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری(ره) امام جمعه سابق خوی

 حجت‌الاسلام والمسلمین شکوری فرزند سیدابوالحسن در ۲۵ فروردین سال ۱۳۳۵ شمسی در روستای عالم‌خیز خاک‌مردان از توابع شهرستان خوی دیده به جهان گشود.
وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در ۱۵ سالگی وارد مدرسه علمیه نمازی خوی شد و پس از شش‌ماه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرد و نزد بزرگ آن زمان کسب فیض کرد.
وی در طول حیات پربرکتش مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز بر عهده داشت که از جمله آنها، می‌توان به نمایندگی طلاب خوی به‌مدت ۱۰ سال، نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ۴، حضور در جهبه‌های جنگ تحمیلی، مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و کردستان اشاره کرد.
تأسیس ساختمان اداری و پایگاه برای کمیته‌های انقلاب در دو استان آذربایجان غربی و کردستان، تأسیس حوزه علمیه خواهران در خوی، ساختمان جدید حوزه علمیه برادران، راه‌اندازی انجمن قرآن و نهج‌البلاغه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای زکات، شورای هیأت‌های عزاداری و چندین سایت پژوهشی و فرهنگی و... از جمله خدمات وی می باشد.
امام جمعه سابق خوی در بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۴۰۰ به‌مدت ۲۱ سال امام جمعه شهرستان خوی بود و در سال ۹۲ از سوی شورای سیاسگذاری ائمه جمعه کشور به‌عنوان امام جمعه برتر و نمونه کشور انتخاب شد.
وی شب سه شنبه 29  آبان در سن ۶۷ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تبریز دارفانی را وداع گفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه