هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

همه‌چیز در قم باید از دید فرهنگی و زیارتی دیده شود

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

همه‌چیز در قم باید از دید فرهنگی و زیارتی دیده شود

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قم، یک شهر فرهنگی است، ابراز کردند: قم در زمان ائمه(ع) هم جنبه فرهنگی داشت و قبور اصحاب ائمه(ع) در قبرستان شیخان قم، بهترین دلیل آن است؛ بنابراین همه‌چیز در قم باید از دید فرهنگی و زیارتی دیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با سیدمحمد آقامیری استاندار قم، مسئله مسکن را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانستند و گفتند: عده‌ای از مردم از نظر مسکن گرفتارند و دادشان درآمده است؛ البته یکی از عوامل افزایش قیمت اجاره مسکن، بی‌انصافی بعضی از مالکان است و باید کاری کرد که مالکان هم، دست از زیاده‌روی بردارند و با مردم همکاری کنند.
ایشان توجه به معشیت مردم را از مسائل بسیار مهم دانستند و افزودند: قیمت ارزاق باید در قم متعادل و نسبت به شهرهای دیگر کمتر باشد؛ البته این به‌تنهایی کار شما نیست؛ ولی می‌توانید به‌سهم خودتان در این مسئله مؤثر باشید.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قم یک شهر فرهنگی است، عنوان کردند: قم در زمان ائمه(ع) هم جنبه فرهنگی داشت و قبور اصحاب ائمه(ع) در قبرستان شیخان قم، بهترین دلیل آن است؛ بنابراین همه‌چیز در قم باید از دید فرهنگی و زیارتی دیده شود.
معظم‌له با تأکید بر حفظ امنیت قم گفتند: لازم است به این مورد دقت و توجه بیشتری شود.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار، استاندار قم نیز، گزارشی از عملکرد استانداری در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد.
 
 
​​​​​​​

برچسب ها :
ارسال دیدگاه