هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در قم

با حضور مراجع عظام تقلید و علما برگزار شد

بزرگداشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در قم

مراسم بزرگداشت اولین شب ارتحال حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، با حضور آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، آیات حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین، خاتمی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، کعبی و فقیهی از اعضای جامعه مدرسین، رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قد) و حجج‌اسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، حاج‌ابوالقاسم و تقوی به‌نمایندگی از رئیس‌جمهور، منتظری دادستان کل کشور، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، استاندار قم و مسئولان لشکری و کشوری، ۱۳‌بهمن از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.

   صراحت لهجه با مسئولان در مسائل سیاسیبه گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، گفت: به خدا قسم! مرگ و فقدان یک عالم برای شیطان خوشایندتر از فوت هفتاد عابد است. در روایت دیگری امام فرمودند: «فقیه سه ویژگی پارسایی در دنیا، رغبت به آخرت و تمسک به سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) را دارد».
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در رابطه با رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، اظهار کرد: ایشان به‌شدت نسبت به تراث اهل‌بیت(ع) و شیعه حساس بودند و در این موضوع با احدی تعارف نداشتند.
این استاد حوزه و دانشگاه، ضمن بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی، اگر جایی احساس می‌کردند، حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود، جانانه دفاع می‌کردند، ابراز کرد: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی دفاع جانانه از اهل‌بیت(ع) انجام می‌دادند و در عین حال ادب گفت‌وگو را رعایت می‌کردند.
وی وظیفه حوزه علمیه را دفاع از تراث اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند، روشن‌فکری یعنی اینکه به روایات شیعه حمله و آن را نقد غیرمنصفانه کنند. حوزه علمیه باید از تراث اهل‌بیت(ع) دفاع کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، صراحت لهجه را در آنجایی که لازم بود، از ویژگی‌های حضرت آیت‌الله صافی برشمرد و تصریح کرد: ایشان به‌شدت خواستار تفکیک جنسیتی کلاس‌های دانشگاه بودند و آن زمان این مسئله را از دولت خواستند که با بدسلیقگی کنار گذاشته شد و ما امروز این موضوع را از دولت انقلابی خواستاریم و براساس تجربه می‌گوییم که این کار شدنی است.
این استاد جامعة المصطفی، مبارزه با عرفان‌های کاذب را از دیگر ویژگی‌های این عالم برشمرد و گفت: حضرت آیت‌الله صافی مقید بودند، طلاب و دانشجویان گرفتار عرفان‌های ساختگی و کاذب نشوند.
وی افزود: از دیگر ویژگی‌های این عالم وارسته، تأکید بر استقلال حوزه‌های علمیه و همچنین صراحت لهجه در موضوع حجاب بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، با اشاره به همراهی حضرت آیت‌الله صافی با انقلاب اظهار کرد: حضرت آیت‌الله صافی یار و مرید امام بودند و در تمام انتخابات شرکت کردند و حضرت آقا نیز، در پیامشان فرمودند: «ایشان بارها در امور به من مشورت می‌دادند».
وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مباحث سیاسی صراحت لهجه داشتند و هرگاه مسئولین به دیدارشان می‌آمدند، نکات لازم و ضروری را گوشزد می‌کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه