هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جهاد تبیین باید پیوست تمام برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف باشد

مدیر حوزه‌های علمیه

جهاد تبیین باید پیوست تمام برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف باشد

مدیر حوزه‌های علمیه، ایجاد تردید در مورد اصل اقدامات انجام‌شده از سوی نظام را، یکی از حربه‌های دشمنان انقلاب دانست و گفت: مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با برخی کشورهای دیگر که تحت هیچ تحریم و فشاری نبوده‌اند و حتی انکار اصل آنها، از دیگر مغالطاتی است که دشمنان اسلام و انقلاب، در تقابل با نظام پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، ۹ اسفند در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در عرصه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، باید با منطق درست و عرضه صحیح، به ارائه گزارش در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه جهاد تبیین باید پیوستی برای تمام فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی، هم فرماندهی الهی و هم قوانین بر اساس دستورات الهی است و این نعمت بزرگی برای ما مسلمانان است.
وی ایجاد تردید در مورد اصل اقدامات انجام‌شده از سوی نظام را، یکی از حربه‌های دشمنان انقلاب دانست و گفت: مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی، با برخی کشورهای دیگر که تحت هیچ تحریم و فشاری نبوده‌اند و حتی انکار اصل آنها، از دیگر مغالطاتی است که دشمنان اسلام و انقلاب، در تقابل با نظام پیگیری می‌کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید رعایت انصاف و عدم غلو در ارائه گزارش دستاوردهای انقلاب یکی از محورهای مدنظر ما باشد؛ بحمدالله انقلاب اسلامی آن قدر دستاورد دارد که اصلاً نیاز به مبالغه در گزارش آنها نیست.
وی با اشاره به طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه، افزود: این طرح در حال اجرا بوده و تاکنون مقالات بسیاری در این زمینه دریافت شده است.
آیت‌الله اعرافی بیان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه سالگرد بازتأسیس یا احیای حوزه علمیه قم، یکی دیگر از اقدامات حوزه در راستای ارائه دستاوردهای آن در سده گذشته می‌باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در این راستا پانزده گروه علمی شکل گرفته است، اظهار کرد: در این طرح به دنبال شناسایی دستاوردها و همچنین پرداختن به تطورات حوزه علمیه قم در محورهای آموزشی، پژوهشی، مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، بین‌الملل و تبلیغی بوده‌ایم.
وی با تأکید بر طراحی منظومه فکری و راهبردی حوزه در دوره جدید آن، عنوان کرد: به‌همت کارشناسان و اساتید علوم مختلف، برنامه‌های کلان و راهبردی برای افق پیش‌روی حوزه‌های علمیه طراحی شده است که سایر سازمان‌ها هم، جهت ارتباط‌گیری و همکاری با حوزه، می‌توانند آنها را مورد مطالعه قرار دهند.

   اطلس دستاوردهای چهلساله انقلاب اسلامی در آینده نزدیک منتشر میشود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرشدی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح هم در این دیدار، با اشاره به اینکه این سازمان با قدمتی ۷۰ ساله، از قدیمی‌ترین تشکیلات نیروهای مسلح کشور است، گفت: اطلس شیعه، اطلس اسلام، اطلس عاشورا و اطلس مقاومت، از محصولات علمی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرشدی با بیان اینکه کارهای مختلفی همچون اطلس ادیان و مذاهب و اطلس دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی که به‌نحوی لبیک به امر رهبری در عرصه جهاد تبیین می‌باشد، از سوی این سازمان در حال پیگیری است، گفت: متخصصانی در این زمینه مشغول فعالیت هستند تا بتوانند، سندی رسمی به‌صورت یک نقشه دقیق از دستاوردهای انقلاب اسلامی ترسیم نمایند.
وی با اشاره به لزوم ارائه گزارشی دقیق از خدمات نظام جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته، افزود: باید مسئولان و مردم ما، در جریان این دستاوردها قرار گیرند تا افق روشن‌تری را پیش روی خود ببینند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه