هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 امام جمعه نباید نسبت به فساد در جامعه بی‌تفاوت باشد

آیت‌الله کعبی

امام جمعه نباید نسبت به فساد در جامعه بی‌تفاوت باشد

عضو جامعه مدرسین گفت: تریبون نماز جمعه باید ازدیادبخش بینش دینی و بصیرتی در مردم شود و نگاه مردم را نسبت به فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی، ۱۴ اسفند در چهارمین جلسه نقد گفت‌و‌گوی نخبگانی که به‌میزبانی نهاد نماز جمعه کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ اسلامی نشان‌گر این است که در دین اسلام، دین از سیاست جدا نیست؛ بلکه مکمل همدیگر هستند.
عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: امام جمعه باید فسادها اعم از فساد دینی و غیردینی را در تریبون نماز جمعه بیان کرده و سیاست‌های مختلف اسلامی در زمینه‌های مختلف را برای مردم تبیین و مسائل سیاسی روز را تحلیلی بیان کند؛ نه اینکه به‌صورت اخباری مطالب را شمارش کند.
وی با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه، باید ازدیادبخش بینش دینی و بصیرتی در مردم باشد، ابراز کرد: باید نگاه مردم نسبت به فرهنگ اسلامی تقویت، موانع موجود در راه تبیین برطرف و هشدارهای لازم داده شود.
آیت‌الله کعبی با بیان اینکه، تصمیمات و برنامه‌ها و اقدامات باید از تریبون نماز جمعه به اطلاع مردم رسانده شود افزود: امام جمعه چندین نقش را می‌تواند ایفا کند که اولین آن، تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی به مردم و تقویت بصیرت و دشمن‌شناسی مردم است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه بخش دیگر و وظیفه اصلی امام جمعه، بحث مطالبه‌گری است، متذکر شد: البته این مطالبه‌گری به‌معنای این نیست که باعث ایجاد تشنج و نزاع در جامعه شود.
آیت‌الله کعبی در ادامه بیان کرد: روز جمعه روز جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از فعالیت‌های امام جمعه در طول هفته است و الزاماً لازم نیست که همه مطالب در تریبون نماز جمعه ارائه شود؛ چراکه تریبون نماز جمعه محل ایجاد امنیت و آرامش و جریان‌سازی است.
عضو خبرگان رهبری در پایان با اشاره به محتوای ارائه‌شده در خطبه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام جمعه باید مطالبی غنی در نماز جمعه ارائه کند و با غنای محتوایی خطبه‌های نماز جمعه، بر وزانت و کارآیی نماز جمعه و خطبه‌های آن بیفزاید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه