هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 708

اخبار کوتاه ایران

   افتتاح گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌ گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس رضوی با 9 هزار مترمربع وسعت در حرم مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد. این مخزن ظرفیت ذخیره‌سازی میراث مکتوب و فرهنگی کشور، در حجمی معادل 100 میلیون منبع اطلاعاتی و مکتوب را دارد.
 
  برخورد با خود وزرا در صورت برکنار نکردن مدیران متخلف: رئیسجمهور خطاب به وزرا: اگر مدیران متخلف را برکنار نکنید، با خودتان برخورد می‌کنم: مدیر متخلف دولتی را بلافاصله برکنار کرده و به دادگاه معرفی کنید. اگر با مدیر متخلف برخورد نشود، به‌شدت با مسئول بالادستی او برخورد خواهم کرد.
 
  ۱۰ درصد جمعیت از کمک‌های حمایتی بی‌نیاز هستند: وزیر اقتصاد: ۳۰ درصد از جمعیت، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. ۱۰ درصد جمعیت نیز، بی‌نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند؛ اما یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد.
 
  انتشار تصاویر رنگی ماهواره ایرانی نور۲ از زمین: وزیر ارتباطات: چه کسی باور می‌کرد که روزی ماهواره ایرانی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قادر باشد، از همه‌ جای کره زمین تصویر‌برداری رنگی کرده و این تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که آنها هم به دست جوانان ایرانی ساخته شده‌اند، مخابره کند؟!
 
  مردم دهم هر ماه می‌توانند حقوق ماه قبل مدیران را ببینند: بر اساس بخشنامه انتشار عمومی اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان شاغل در دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم، مردم دهم هر ماه می‌توانند، حقوق ماه قبل مدیران را ببینند.
 
  شرکت‌های دولتی مشمول قانون شفافیت قوای سه‌گانه: نمایندگان در جلسه علنی مجلس مصوب کردند، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، شرکت‌های دولتی و سازمان تعاونی روستایی نیز، مشمول طرح شفافیت قوای سه‌گانه شوند.
 
  حمله سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها در اربیل: نیروی زمینی سپاه مواضع گروه‌های تروریستی در اربیل عراق را با حملات توپخانه‌ای درهم کوبید. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بارها هشدار داده‌اند که هرگز حضور و فعالیت گروهک‌های تروریستی در جدار مرزهای شمال‌غرب کشور را برنمی‌تابند و در صورت فعالیت‌های ضد امنیتی،‌ پاسخ‌های محکم و کوبنده‌ای به آنها خواهند داد.
 
  شناسایی تراکنش‌های غیرمعمول توسط بانک مرکزی: بانک مرکزی برخی از تراکنش‌های غیرمعمول که هدف قانونی یا اقتصادی مشخصی نداشتند و دارای معیارها و قرائن قوی دال بر وقوع تخلف و انجام معاملات غیرمجاز و غیرقانونی بوده‌اند، شناسایی و ضمن مسدود کردن وجوه مربوطه، مدیران خاطی را برکنار کرد.
 
  بستری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان شد: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان کم‌برخوردار برداشته شده و سهم پرداخت از جیب به حداقل رسیده و حتی در مواردی رایگان می‌شود. بستری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان شده است.بالأخره واردات خودرو آزاد شد: فاطمی امین وزیر صمت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد.

 
  افزایش قدرت خرید سه دهک کم‌درآمد: سخنگوی دولت: با مردمی‌سازی یارانه‌ها سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به‌طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند. دهک اول تا نهم به‌ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند.
 
  نحوه ثبت اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ای: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: برای ثبت اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها، فقط کافیست وارد سایت وزارت رفاه به آدرس  hemayat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را بارگذاری کنید. کسانی که یارانه نگرفته‌اند، در صورت تأیید، یارانه ماه‌های گذشته را نیز دریافت می‌کنند.
 
  ۹ هزار حساب بانکی غیرمجاز ارزی و رمزارز مسدود شد: وزارت اطلاعات: با همکاری بانک ‌مرکزی و با دستور مقام قضایی، حساب‌های بانکی ۴۵۴ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند.  با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود گردید.
 
  معیار دهک‌بندی خانوار برای یارانه مشخص شد: عبدالملکی وزیر کار و تعاون: معیار دهک‌بندی مجموعه‌ای از متغیرهای اقتصادی و مالی همچون؛ خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزء ملاک‌های دهک‌بندی نیست.  برای دهک‌بندی، کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم و درآمد فرزندان خانواده که شاغل هستند و درآمد دارند، ملاک است.
 
  رونمایی از کیت غربالگری ایرانی: با تلاش دانشمندان صنعت هسته‌ای با فرآوری آب سنگین در ایران، کیت‌های غربالگری نوزادان تولید شد. معاون انرژی اتمی: کیت‌های جدید ۴۶ نوع بیماری نوزادان را تشخیص می‌دهد.
 
  نیروی دریایی ارتش مانع ربوده ‌شدن یک کشتی ایرانی شد: ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی ارتش با دریافت پیامی در مورد حمله دزدان دریایی به کشتی تجاری ایرانی در خلیج عدن، با دزدان درگیر شد. بعد از تبادل آتش بین دو طرف، دزدان دریایی متواری شدند و کشتی تجاری ایرانی با سلامت کامل راهی مقصد شد.
 
 فروش خودرو خارج از «سامانه یکپارچه فروش» متوقف شد: سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در راستای اجرای دستور وزیر صمت در نامه‌ای به خودروسازان کشور، اعلام کرد که از این به بعد فروش خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز انجام می‌شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر باید فورا متوقف شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه