هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نشست مشترک مرکز ملی فضای مجازی کشور و مدیران رسانه‌ای حوزه

نشست مشترک مرکز ملی فضای مجازی کشور و مدیران رسانه‌ای حوزه

نشست مدیران و کارشناسان رسانه و فضای مجازی حوزه و نمایندگان برخی نهادهای حوزوی با مرکز ملی فضای مجازی، ۵ خرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.

    ضرورت تقسیم کار و تمرکز بر روی مزیتهای نسبی
به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه موضوع این نشست را ظرفیت‌شناسی و آشنایی با فرصت‌ها و توانمندی‌های مراکز حوزوی در عرصه تولید محتوا و رسیدن به فرایندهای مشترک با مرکز ملی فضای مجازی کشور دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه به‌معنای عامش یعنی تمام نهادهای حوزوی، رسالت بزرگی در عرصه دین و دینداری دارد و باید کارهای جدی انجام بگیرد.
وی اظهار کرد: گاهی تعدد نهادها منجر به این می‌شود که همه می‌خواهند، همه کارها را خود، انجام دهند و عملاً تقسیم کار و تمرکز بر روی مزیت‌های نسبی انجام نمی‌گیرد که این نشست‌ها می‌تواند تا حدی این آسیب را بکاهد و تعریف پروژه‌های مشترک را به دنبال داشته باشد.

   نسبت بین دین و فضای مجازی؛ مهم اما مغفول
قاسم خالدی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی نیز در این نشست، با بیان دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به این مرکز، افزود: در پیوست حکم ایشان و در پی‌نوشت‌هایی که در مصوبات مختلف شورای‌عالی فضای مجازی داشتند، کاملاً نگاهشان به شورای‌عالی فضای مجازی و مرکز ملی مشخص است و مأموریت‌ها کاملاً واضح است که عبارت از تقسیم کار بین دستگاه‌ها، هماهنگی بین دستگاه‌ها، نظارت و ارزیابی بر آنچه که در این حوزه در کشور اتفاق می‌افتد، ترسیم نقشه راه جمهوری اسلامی توسط شورای‌عالی فضای مجازی و مدیریت و رهبری آن توسط مرکز ملی فضای مجازی است و مأموریت‌های عملیاتی را نیز، در عرصه تولید محتوا بر عهده مرکز ملی گذاشتند؛ اما باید اعلام کنیم، ما طی نه سال گذشته نتوانستیم، مرکز ملی فضای مجازی را آن طوری که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، به جایگاه خودش یعنی قرارگاه فرماندهی فضای مجازی برسانیم.
وی به نسبت بین دین و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که مغفول مانده و یک مأموریت بسیار مهم دارد، بحث دین است. ما نتوانستیم این موضوع اصلی را در فضای مجازی تبیین کنیم و یک اقدام مؤثر داشته باشیم؛ تا ندانیم نسبت دین با فضای چیست و این نسبت را چگونه باید برقرار کنیم، هیچ کاری موفق نخواهد شد.
گفتنی است،‌ در این جلسه، کارشناسان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و ضمن بیان ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی خود در عرصه فضای مجازی، به آسیب‌شناسی مرکز ملی فضای مجازی کشور پرداختند و بر ضرورت بازتعریف مأموریت و کنشگری این مرکز برای عبور از موانع موجود و ایجاد فرصت‌های نوین تأکید کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه