هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 710

اخبار کوتاه جهان

    عراق
اعتراض عراق به درج نام کشور «اسرائیل»: رئیس پارلمان عراق در نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی به‌میزبانی قاهره، به درج نام «کشور اسرائیل» به‌جای رژیم صهیونیستی در بیانیه این نشست اعتراض کرد و گفت: اشغالگری و متجاوز بودن این رژیم برای همه واضح است.

  آمریکا
خشم آمریکا از قانون ضدصهیونیستی پارلمان عراق: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب این قانون توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند. این قانون علاوه بر به خطر انداختن آزادی‌ بیان، به ایجاد فضای یهودستیزانه کمک می‌کند. قانون پارلمان عراق، به‌شدت با پیشرفتی که همسایگان این کشور برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقم زده‌اند، تناقض دارد.
فائو: امنیت غذایی ایران از ۱۱۹ کشور جهان بیشتر شد: سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد: ایران حدود ۱۱ درصد کل ارزش صادرات خود در هر سال، غذا وارد می‌کند. ایران از نظر شاخص امنیت غذایی، در رتبه ۷۶ جهان قرار داد و ۱۱۹ کشور جهان امنیت غذایی کمتری در مقایسه با ایران دارند.
بایدن: با سلاح اتمی از کره جنوبی دفاع میکنیم: رئیسجمهور آمریکا در بیانیه مشترک با همتای کره جنوبی: واشنگتن در صورت لزوم با سلاح اتمی از سئول دفاع خواهد کرد. در این زمینه آیا با رهبر کره شمالی دیدار خواهم داشت، به صداقت و جدیت او (رهبر کره شمالی) بستگی دارد.
قتلعام ۱۸ کودک دبستانی در تگزاس آمریکا: بر اثر تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «اوالد» ایالت تگزاس آمریکا، ۲۱ نفر از جمله ۱۸ کودک کشته شدند. به‌نوشته یورونیوز، این حادثه، پس از تیراندازی مرگبار سال ۲۰۱۲ در «نیوتون»، خونین‌ترین و مرگبارترین تیراندازی در سال‌های اخیر آمریکاست.
اذعان «رابرت مالی» به شکست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جلسه استماعی که در سنای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار شد، اعلام کرد: سیاست فشار حداکثری ترامپ منجر به محدودیت‌های طولانی و قوی بر برنامه هسته‌ای ایران نشد.
آمریکا رتبه اول تیراندازیهای جمعی: آمریکا از لحاظ میزان وقوع تیراندازی‌های مرگبار رتبه اول را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است که این موضوع علاوه بر آزادی حمل سلاح، در برخی عوامل فرهنگی ریشه دارد.
خرید سلاح در آمریکا آسانتر از حیوان خانگی است: سناتور ایالت کنتیکت: بچه‌هایمان با ترس و لرز به مدرسه می‌روند! داریم چکار می‌کنیم؟ این اتفاق تنها در این کشور می‌افتد و در کشورهای دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. هیچ کجای دنیا وقتی کودکان به مدرسه می‌روند، فکر نمی‌کنند که قرار است، تیر بخورند! خرید سلاح در آمریکا آسان‌تر از حیوان خانگی است.

  افغانستان
داعش مسئول انفجارهای مزار شریف: گروه تروریستی داعش، مسئولیت انفجارهای شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ را بر عهده گرفت. بر اثر دو انفجار در ناحیه پنجم شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ، دست‌کم ۲۲ نفر کشته شده‌اند.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
مقام صهیونیستی: بازدارندگی خود را از دست دادهایم: یکی از مقامات سابق شاباک: ضعف اسرائیل در برابر جنبش حماس، درباره هر چیزی که به روال زندگی در نوار غزه مربوط می‌شود، به‌شکل مستمر آشکار می‌گردد و ارتش اسرائیل بازدارندگی خود را کاملاً از دست داده است. سازمانی متشکل از حدود ۲۰ هزار جنگجو، غزه را تحت کنترل دارد و اسرائیل را گروگان گرفته است.
آمادهباش رژیم صهیونیستی در تمام سفارتخانههای خود: شبکه عبری زبان نیوزوان: سفارت‌های اسرائیل در سرتاسر دنیا به حال آماده‌باش درآمده‌اند. بر خلاف دفعات گذشته که قربانیان عملیات فعالان برنامه‌های هسته‌ای ایران بودند، این بار یک افسر عالی‌رتبه سپاه هدف ترور قرار گرفت.
انتقامهای سخت و پیچیده ایران: الجزیره: ایران در واکنش به ترورهای اسرائیل، ۲۰ شخصیت صهیونیستی را تاکنون به هلاکت رسانده است. الجزیره نوشت: یک منبع ایرانی غیررسمی نزدیک به سپاه قدس گفت: نیروهای سپاه و دستگاه‌های امنیتی ایران بارها فرماندهان رژیم صهیونیستی را داخل خاک فلسطین اشغالی و خارج از آن هدف قرار داده‌اند. این منبع که خواسته نامش فاش نشود گفت: در پی عملیات‌های مستقیم ایران علیه فرماندهان رژیم صهیونیستی تاکنون ۲۰ شخصیت این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه