هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها

مدیر جامعةالزهرا(س) در دیدار رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها

مدیر جامعة‌الزهرا(س)، با انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، گفت: نتیجه این خلأ تصویب قوانینی است که بخشی یا همه آن قابلیت اجرا ندارد؛ مانند قانون عفاف و حجاب و برخی قوانین مربوط به زنان و خانواده.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم دکتر سیده‌زهره برقعی، در دیدار با دکتر عطاء‌الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه جامعة‌الزهرا(س) ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که هنوز به‌درستی شناخته و معرفی نشده است، گفت: انتظار آن است که مجلس و دولت از این ظرفیت عظیم که به‌برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است، استفاده کنند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) با انتقاد از عدم حضور بانوان طلبه و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، گفت: نتیجه این خلأ تصویب قوانینی است که بخشی یا همه آن قابلیت اجرا ندارد؛ مانند قانون عفاف و حجاب و برخی قوانین مربوط به زنان و خانواده.
وی با بیان اینکه طلاب و دانش‌آموختگان جامعة‌الزهرا(س) غالباً در میان مردم حضور دارند و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را می‌دانند و از طرفی تحصیلات و پژوهش‌های خوبی در حوزه علوم اسلامی دارند افزود: آنها می‌توانند در زمینه وضع قوانین و سیاست‌گذاری در عرصه‌های مختلف به نهادهای حاکمیتی کمک کنند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) با پیشنهاد تأسیس کمیته‌ای مشترک با عنوان سیاست‌گذاری و حکمرانی بانوان برای بررسی همه موضوعات و مسائلی که بانوان می‌توانند در آن حضور داشته باشند، تصریح کرد: جامعة‌الزهرا(س) کمک به نهادهای حاکمیتی را در راستای تقویت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند و در این مسیر، از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.
همچنین در این دیدار دکتر رفیعی آتانی نیز با بیان اینکه موضوعات مربوط به بانوان مثل مسائل زن و خانواده، حق انحصاری آنهاست؛ ولی نباید حضور زنان را در عرصه‌های علمی و اجتماعی محدود به این موضوعات خاص کرد، اظهار کرد: بر اساس آنچه غربی‌ها برای ما برنامه‌ریزی و به آن تصریح هم کرده‌اند، برای به چالش کشیدن جمهوری اسلامی، باید خانواده‌ها را به نابودی بکشانند. برای همین روی این مسئله سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار ما در این مرکز، کمک به سیاست‌گذار در تصمیم‌گیری است، گفت: در این راستا شش گروه علمی مشغول هستند و آمادگی کامل داریم تا در همه گروه‌ها، از پژوهشگران جامعة‌الزهرا(س) استفاده کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه