هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 712

اخبار کوتاه ایران

تأکید رهبر انقلاب به مسئولان برای توسعه شرکتهای خلاق: در پی نامه معاون علمی رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب و درخواست برای همسو شدن سه قوه و نهادهای حاکمیتی برای «توسعه صنایع و شرکت‌های خلاق» در جهت تحقق شعار سال، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هامش این نامه مرقوم کردند: «به مسئولان ذیربط در این باره تأکید شود».
 
  افزایش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۳۲۰ میلیون: در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. به عبارت دیگر متقاضیان باید طی ۸ مرحله ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند.
 
  رشد مثبت بهرهوری پس از ۹ سال: رئیس سازمان ملی بهرهوری: پس از ۹ سال رشد منفی بهره‌وری، شاهد رشد مثبت بهره‌وری بودیم که این نوید را می‌دهد اگر بتوانیم این وضعیت را ادامه دهیم، اقتصاد از رکود خارج می‌شود و معیشت مردم بالاخره بعد از چند سال بهتر خواهد شد.
 
  مثبتشدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین‌‌بار: دبیر مناطق آزاد: سال گذشته برای اولین‌بار تراز تجاری مناطق آزاد مثبت و متعادل شد و صادرات و واردات یکی شدند. در مناطق ویژه اقتصادی تراز تجاری مثبت ۱۱ میلیون دلار شد. حجم صادرات از مناطق آزاد به یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار رسید.
 
  سقفهایی که برای مستأجران گران است: اردیبهشت امسال در جلسه ستاد تنظیم بازار سقف افزایش اجاره خانه نسبت به اجاره پارسال، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد اما خبرها نشان می‌دهد که این مصوبه توسط صاحب‌خانه‌ها و بنگاه‌های مسکن رعایت نمی‌شود و نرخ اجاره‌بها افزایش بسیار بیشتری داشته است.
 
  بازداشت یکی از مرتبطین دو جاسوس فرانسوی: یکی از عوامل جریان چپ مارکسیستی که مأموریتِ دامن‌زدن به فتنه و اغتشاش در محیط‌های کارگری را عهده‌دار بود، حین فرار از کشور بازداشت شد. این فرد پیش از روز کارگر با دو جاسوس فرانسویِ بازداشت شده ملاقات کرده و برای سازماندهی اعتراضات کارگران و تلفیق هدفمند تجمعات کارگری با گردهمایی معلمین و تبدیل آنها به بی‌نظمی و اغتشاشات سراسری، برنامه‌ریزی کرده بودند.
 
  متلاشی شدن شبکه سازمانیافته قاچاق سوخت یارانهای: سپاه استان مرکزی: یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان یافته قاچاق سوخت یارانه‌ای، شناسایی و متلاشی شد. مقصد عمده قاچاق این شبکه کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، افغانستان، پاکستان و عراق بوده است.
 
  رئیس سازمان انرژی اتمی: دوربینهای برجام را جمع کردیم: فلسفه وجودی برجام به این دلیل بود که در ۲۰ سال گذشته غربی‌ها اتهامات واهی را علیه ایران مطرح می‌کردند. دلیلی ندارد ما به تعهدات ادامه دهیم، وقتی آن‌ها به تعهدات پایبند نیستند. ارتباطمان را با آژانس قطع نکردیم؛ بلکه تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم؛ اما دوربین‌های اضافه را که برای برجام نصب شده بود جمع کردیم.
 
  راهکار دستگاه قضا برای شناسایی شاهدان قلابی: رئیس مرکز آمار قوه قضائیه: سامانه جدیدی در اختیار قضات قرار گرفته تا به محض ثبت اطلاعات هر شخص در سِمت شاهد، بتوانند تعداد دفعاتی را که او در دادگاه شهادت داده ببینند. تاکنون حدود ۸۰۰۰ نفر شناسایی شده‌اند که بیش از ۳ بار در دادگاه به‌عنوان شاهد حاضر شده‌اند.
 
  مرز زمینی عراق بدون ویزا برای زائران باز شد: ویزای سفر زمینی به عراق به‌صورت رسمی برداشته شد و زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی سفر کنند.
 
  هشدار پلیس به خریداران و فروشندگان خودرو: معاون اجتماعی پلیس راهور: فروشندگان و خریدران خودرو با خرید و فروش وکالتی، خود را به دردسر نیندازند. بهترین شیوه، نوشتن مبایعه‌نامه دستی و پس از آن مراجعه به مراکز تعویض پلاک برای به نام زدن قطعی خودرو است.
 
  باز نشدن ایربگ ۹۰٪ خودروهای تصادفی در یک پارکینگ: رئیس پلیس راهور: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود!
 
 رشد ۶ درصدی سرمایهگذاری مستقیم خارجی در ایران: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد): جذب سرمایه‌گذاری خارجی ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به ۱ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار رسیده است.
 
  پروازهای عبوری از آسمان ایران ۲ برابر شد: بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پروازهای عبوری از آسمان کشور طی اردیبهشت ماه، ۹۷ درصد افزایش یافته است.
 
  پرداخت وام مسکن روستایی از اول تیر: رییس بنیاد مسکن: رئیس‌جمهور دستور دادند تا تسهیلات ۲۰۰ میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد هرچه سریع‌تر پرداخت شود. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از ابتدای تیر دستورالعمل پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.
 
  طلب گازی ۱.۶ میلیارد دلاری ایران از عراق وصول شد: وزیر نفت: با ‎دیپلماسی فعال انرژی و پس از چندماه مذاکره، ۱.۶ میلیارد دلار ‎طلب معوق سال‌های گذشته بابت صادرات گاز به عراق وصول شد.
 
  دستگیری مدیران کانالهای نیمهمحرمانه، سرائر و سایهنویس: گرداب، سایت فرماندهی امنیت سایبری سپاه: با مجموعه اقدامات فنی و اطلاعاتی چند ماهه پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، مدیران کانال‌های نیمه‌محرمانه، سرائر و سایه‌نویس به اتهام انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و تشویش اذهان عمومی دستگیر شدند.
 
  ورود ارز به کشور بدون محدودیت و معاف از مالیات: مدیر اداره صادرات بانک مرکزی: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با اظهار ارز در گمرک می‌توانند بدون محدودیت اسکناس وارد کشور کنند، ضمن اینکه از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه