هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 712

اخبار کوتاه جهان

     ونزوئلا
مادورو: سخنان رهبر ایران به من قدرت ادامه مسیر داد: رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «دیداری سرشار از معنویت و حکمت با رهبر عالی ایران، علی خامنه‌ای داشتم. قدردان سخنان ایشان هستم، سخنانی که روحیه من را قوی می‌کند و قدرت لازم را می‌دهد تا به مسیر دنیای صلح و برادری که می‌خواهیم آن را تحکیم کنیم، ادامه بدهیم.»
 
  آمریکا
پرتاب ناموفق باعث نابودی دو ماهواره ناسا شد: سیانبیسی: دو ماهواره ناسا که با هدف نظارت و مطالعه وقوع طوفان‌ها طراحی شده بودند، پس از پرتاب، به‌دلیل نقص فنی موشک از رسیدن به مدار بازماندند.
بیلگیتس: سرمایهگذاری در رمزارزها احمقانه است: بنیانگذار مایکروسافت: بازار رمزارز و NFT هیچ‌ سود و ارزش افزوده‌ای برای جامعه بشری ندارد. در هیچ یک از این بخش‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌ام چراکه آن را ایده‌ای برای فریب کاربران می‌دانم. سرمایه‌گذاری روی این چیزها احمقانه‌ است.
باید با تورم بالا زندگی کنید: رئیسجمهور آمریکا: ما مدتی با تورم بالا زندگی می‌کنیم و باید آن را تحمل کنیم. تورم مصرف‌کننده در آمریکا در یک‌سال منتهی به ماه مه به بالاترین رقم طی چهل‌ساله گذشته یعنی ۸.۶ درصد رسید. بیشترین افزایش قیمت مربوط به بنزین و همچنین مواد غذایی بوده‌است.
فائو: تولید گندم ایران ۴ میلیون تن افزایش مییابد: سازمان جهانی فائو با پیش‌بینی افزایش ۳۴ درصدی تولید غلات ایران در سال زراعی جاری اعلام کرد تولید گندم ایران در این سال ۴ میلیون تن و جو ۱ میلیون تن افزایش می‌یابد.
سیانان: گزینههای بایدن علیه ایران ته کشیدهاند: با توجه به اتمام ظرفیت تحریم‌ها علیه ایران، گزینه‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه تهران ته کشیده‌اند.
آمریکا خدمه پرواز مرگبار فرودگاه کابل را تبرئه کرد: نیروی هوایی آمریکا خدمه هواپیمای C-17 را که در زمان عملیات تخلیه در فرودگاه کابل در حالی که در میان انبوهی از شهروندان افغانستان اقدام به پرواز کرده و باعث مرگ چند تبعه افغانستانی شده بود را از اتهامات وارده تبرئه کرد.
نظامی آمریکایی اسیرشده در اوکراین متخصص جنگهای بیولوژیکی: یک شبکه تلویزیونی در روسیه ویدئویی از دو نظامی آمریکایی منتشر کرد که هفته گذشته و هنگام همراهی با نیروهای اوکراینی در درگیری مقابل ارتش روسیه اسیر شده بودند. شبکه اودا تی‌وی ترکیه با اشاره به دستگیری این دو نظامی، عکسی از الکساندر درویک منتشر کرده که روی سینه‌اش نشان یگان جنگ‌های شیمیایی و بیولوژیکی آمریکا قرار دارد.
 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی:
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اسراییلیها فوری ترکیه را ترک کنند: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: به‌دنبال سلسله حملات ایران به اسراییلی‌ها، از همه می‌خواهیم که به استانبول سفر نکنند و اگر الان در استانبول هستند فوری به اسراییل برگردند.
قتلهای مرموز آخر هفته صهیونیستها را سیاه کرد: روزنامه یسرائیل  اعتراف کرد، فقط در تعطیلات آخر هفته ۶ قتل مرموز در مناطق مختلف (فلسطین اشغالی) به وقوع پیوسته است.
«عصای موسی» شبکه برق رژیم صهیونیستی را هک کرد: گروه هکری «عصای موسی» که پیشتر دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های اراضی اشغالی و دوربین شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را هک کرده بود، این بار از هک موفق شبکه برق رژیم صهیونیستی خبر داد.
حمله هکری علیه مقامات ارشد اسرائیل: شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک‌پوینت» ادعا کرده، هکرها به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.
انتشار تصویر اسلحه ساقطکننده بالن اسرائیل: گروه «عصای موسی» که به حملات هکری علیه رژیم صهیونیستی شهرت دارد، با انتشار تصویری از یک تفنگ دوربین‌دار نوشت: ما هشدار دادیم که منتظر حملات ترکیبی ما باشید. ضربات ما از همه جهت بر شما ادامه خواهد داشت. این تازه شروع ماجراست.
 
  تایوان
ارتش ما میتواند به پایتخت چین موشک بزند: رئیس پارلمان تایوان: چین قبل از هرگونه حمله به تایوان به عواقب آن بیندیشد؛ چون موشک‌های فراصوت ما به پکن می‌رسد. هفته پیش وزیر دفاع چین گفته بود که اگر تایوان اعلام استقلال کند، پکن در آغاز جنگ تردید نخواهد کرد.
 
  یمن
توقیف کشتی سوخت یمن توسط ائتلاف سعودی: سخنگوی شرکت نفت یمن خبر داد: ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش‌بس، کشتی سوخت حامل ۳۰ هزار و ۱۴۸ تُن بنزین را توقیف کرد. ائتلاف سعودی یک کشتی حامل ۲۳ هزار و ۹۲۰ تُن بنزین را هم به‌رغم داشتن مجوز سازمان ملل توقیف کرده بود.
 
  روسیه
مسکو: شاید تا ۲ سال دیگر اوکراین از نقشه حذف شود: معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه: احتمالاً اوکراین تا ۲ سال دیگر از روی نقشه جهانی حذف شود و آمریکایی‌ها حتی به این موضوع هم اهمیت نمی‌دهند.
 
  آلمان
تورم در آلمان به بالاترین حد در ۵۰ سال اخیر رسید: تورم در آلمان و قیمت کالاها و خدمات در ماه می به‌طور متوسط ۷.۹ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. قیمت بالای انرژی و مواد غذایی تورم را در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به بالاترین سطح خود در تقریباً ۵۰ سال اخیر رسانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه