هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 718

اخبار کوتاه جهان

 نیجریه

□ یورش نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداری شیعیان: در یورش نیروهای امنیتی نیجریه به مراسم عزاداری شیعیان این کشور در روز عاشورا در منطقه بازار «داریا»، دستکم شش نفر به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

 آمریکا

□ جیغ بنفش روزنامه آمریکایی از اجرای سلام فرمانده: نشریه‌ «هیوستون کرونیکل»  که تیتر هجمه‌برانگیزِ «ویدئویی را که کودکان مدرسه‌ای در هیوستون را به چهره تبلیغات ایرانی تبدیل کرد»، برای گزارش خود انتخاب کرده، اجرای سلام فرمانده در آمریکا را زمینه‌سازی برای اعلام طرفداری از جمهوری اسلامی ایران در آمریکا دانسته و خواستار برخورد با آن شده است.

□ تصاویر نفت‌دزدی آمریکا در سوریه: وبگاه روسی «آویا» با انتشار ویدئویی خبر داده، یک بالگرد رزمی روسیه هنگام گشت‌زنی در شمال‌ شرق سوریه، با کاروانی متشکل از حدود ۱۰۰ کامیون آمریکایی مواجه شده که در حال سرقت نفت سوریه هستند. وزارت نفت سوریه هم اعلام کرده: اشغالگران آمریکایی حدود ۸۳ درصد از تولیدات روزانه نفت این کشور را از میدان‌های نفتی اشغال‌شده در شرق سرقت می‌کنند و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

□ سلمان رشدی چندین ضربه چاقو خورده است: روزنامه نیویورکتایمز بهنقل از یک شاهد عینی گزارش داده: سلمان رشدی مورد اصابت چندین ضربه چاقو قرار گرفته و در خون خود غلتیده است. مقامات ایالت نیویورک فردی ۲۴ ساله به‌نام «هادی مطر» از ایالت نیوجرسی را به‌عنوان ضارب به سلمان رشدی معرفی کرده‌اند. نیویورک‌تایمز: سلمان رشدی به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است و توان تکلم ندارد.

□ اف‌بی‌ای در ویلای ترامپ: مأموران اف‌بی‌ای ویلای ترامپ را تفتیش کردند؛ مأموران به دنبال اسناد محرمانه‌ای بودند که ترامپ از کاخ سفید خارج کرده است.

  فلسطین

□ شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی: منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در سرایا القدس به شهادت رسیده است.

□ ۳۷۰۰ عملیات فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها طی ۶ ماه: پایگاه عبریزبان ۰۴۰۴: فلسطینیان با امکانات ناچیزی که در اختیار دارند، طی نیمه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری انجام داده‌اند.

 ترکیه

□ تورم در ترکیه به ۸۱ درصد رسید: هزینه بالای انرژی و کالا در جهان و کاهش ارزش لیر، تورم در ترکیه را به ۸۱ درصد رسانده و پیش‌بینی می‌شود، در پایان ۲۰۲۲ تنها تا ۷۰ درصد پایین بیاید.

رژیم اشغالگر صهیونستی

□ اعتراف صهیونیست‌ها به هک‌شدن ده‌ها سایت خود: رژیم صهیونیستی بعد از ساعت‌ها سکوت، از دسترس خارج شدن شماری از سایت‌های خود را توسط یک گروه هکری عراقی تأیید کرد. پایگاه عبری‌زبان ICE: یک گروه هکری عراقی به‌نام الطاهره، بیش از ۲۰ پایگاه اسرائیلی را هک کرده و پیام‌‌هایی را به‌روی آن قرار دادند.

□ حمله سایبری به سایت ارتش رژیم صهیونیستی: رادیو ارتش رژیم‌ صهیونیستی مدعی شد که پایگاه اینترنتی فرماندهی جبهه داخلی ارتش این رژیم، مورد حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است. همچنین دانشجویان دانشگاه «سپی» در نزدیکی شهر «سدروت» در سرزمین‌های اشغالی، پیام‌های متنی دریافت کردند که مدعی بود، اطلاعات شخصی آنها در اختیار هکرهاست.

□ یک مقام اسرائیلی: موشک‌های جهاد اسلامی دقیق بودند:  یک مقام صهیونیست: موشک‌های شلیک‌شده توسط جهاد اسلامی در جنگ اخیر غزه بسیار دقیق بود و خسارت‌های زیادی برای اسرائیل به‌ بار آورد.

□ خشم صهیونیست‌ها از فیفا: اقدام فیفا در به‌روز‌رسانی سایت خود با نزدیک شدن به جام جهانی در قطر و استفاده از «اراضی اشغالی فلسطین» به‌جای نام «اسرائیل» در این سایت خشم و ناراحتی رسانه‌‌های رژیم اسرائیل و صهیونیست‌ها را در پی داشته است.

□ ماهواره خیام؛ ترسی بر جان صهیونیست‌‌ها: روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل: ماهواره جدید ایران به‌‌دلیل توانایی در نظارت بر مکان‌های حساس مناطق اشغالی و تصویربرداری با وضوح بالا، مشکلی جدی برای ما ایجاد می‌کند.

 لبنان

□ اخطار جدی حزب‌الله به صهیونیست‌ها: حزب‌الله با انتشار فیلمی از مختصات دقیق میادین و سکوهای گازی رژیم صهیونیستی در آستانه ورود فرستاده آمریکایی به لبنان، به اشغالگران اخطار داد که همه اهداف آنها در تیررس مقاومت است.

 قطر

□ مجری الجزیره: آشتی با ایران باعث اقتدار اسلام می‌شود: جمالریان: ملت ایران، ملت باعظمت مسلمان است؛ به‌همین خاطر آشتی با ایران، باعث اقتدار اسلام و مسلمانان می‌شود. برای آشتی با ایران آماده شوید. اگر آن‌چنان که به ظلم علیه ایران شایعه می‌کنند که این کشور به دنبال شیعه کردن اعراب اهل سنت است، اگر این ادعا درست است، اول ۱۵ میلیون نفر اهل سنت را که در این کشور حضور دارند، را شیعه می‌کرد؛ درحالی‌که آنها، آزادانه در ۱۷ هزار مسجد نماز می‌خوانند.

 روسیه

□ کرونا احتمالاً ساخته آمریکاست: فرمانده حفاظت شیمیایی ارتش روسیه: ما احتمال می‌دهیم که آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا، در ظهور ویروس کرونای جدید نقش داشته است. از سال ۲۰۰۹ این آژانس، بر روی پروژه‌ مطالعه انواع جدید ویروس‌های کرونا و گرفتن خفاش‌های حامل این ویروس‌، سرمایه‌گذاری کرد. براساس سابقه این اقدامات، ویروس کرونا از طریق نوعی واسطه که خوک باشد، به انسان منتقل شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه