هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 718

اخبار کوتاه ایران

  دستور رئیسی برای واگذاری زمین به مردم: رئیس‌جمهور به وزارت راه و شهرسازی دستور داد، علاوه بر ساخت مسکن، به مردم «زمین به شرط ساخت مسکن» واگذار شود تا خودشان با ساخت مسکن در فرایند تولید مسکن در کشور مشارکت کنند.

  دستگیری ده نفر از تروریست‌های داعشی: وزارت اطلاعات از دستگیری ده نفر از تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی داعش که قصد انجام چند عملیات تروریستی در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را داشتند خبر داد.

  میانگین قیمت مسکن ۴۱.۷ میلیون تومان شد: طبق گزارش جدید بانک مرکزی در تیرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۴۱۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد.

 سود سهام عدالت ۲ برابر شد: دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: سود نقدی پرداخت‌شده به سهام‌داران سهام عدالت سال گذشته حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. با توجه به برگزاری مجمع فولاد و در پیش بودن مجامع فارس، جم، حکشتی، شراز، رمپنا و دیگر شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود سود نقدی امسال سهام عدالت با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی از ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

  متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام می‌گیرند: سخنگوی دولت: به متولدان سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون تومان و متولدان ۱۴۰۱، ۱.۵ میلیون تومان سهام تعلق خواهد گرفت.

  ۹۰ درصد خودرو‌های سرقتی تولید داخل است: سخنگوی فراجا: بیش از ۹۰ درصد از خودروهایی که به سرقت رفته، ساخت داخل است. خودروسازان سیستم ایمنی خودروها را بروز کنند. در چهار ماه گذشته ۲۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به سرقت رفته که بیش از ۱۸ هزار دستگاه از آنها کشف شده است.

  تصویب اولین آیین‌نامه قانون جهش تولید دانش‌بنیان: سخنگوی دولت: ‌با اهتمام جدی دولت به تحقق اهداف شعار سال، اولین آیین‌نامه قانون جهش تولید دانش‌بنیان، زودتر از موعد قانونی به تصویب هیئت دولت رسید. این قانون در ۲۰ماده و ۱۰تبصره مزایای قابل‌ توجهی برای دانش‌بنیان‌ها در ‌نظر داشته ‌است و تصویب سایر آیین‌نامه‌های آن در دستور کار دولت قرار دارد.

  عصبانیت اینستاگرام از رجزخوانی میثم مطیعی: اینستاگرام همسو با منافع رژیم صهیونیستی، صفحه میثم مطیعی از مداحان کشورمان را به‌دلیل رجزخوانی ضد رژیم آدم‌کش صهیونیستی در شب چهارم محرم مسدود کرد.

 روزانه ۱۵ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام می‌شود: فرمانده نیروی قدس: هر روز شاهد هستیم که ضریب امنیتی رژیم صهیونیستی در حال افول است. حداقل روزانه ۱۵ عملیات علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام می‌شود که آنها حتی از ترس جانشان داخل شهرک‌ها را هم حصارکشی کرده‌اند.

  زائران اربعین از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی: جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با توجه به تقارن زمانی با اوج سفرهای داخلی در پایان شهریور، نیاز به ظرفیت عظیمی از حمل و نقل دارد که حمل و نقل عمومی کشور، به هیچ‌وجه پاسخگوی این میزان تقاضا نیست. توصیه می‌شود زائران حتی‌المقدور از وسایل نقلیه شخصی خود برای رفت و آمد به مرز استفاده کنند.

  افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از شهریور: مدیرعامل تأمین اجتماعی: پیرو موافقت سرپرست وزارت تعاون مبنی بر اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین ‌اجتماعی، اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

  کشت حلزون شنوایی ‌برای کودکان رایگان شد: وزیر بهداشت: با توجه به اینکه کشت حلزون شنوایی هزینه بالایی دارد؛ اما برای بچه‌های زیر چهار سال رایگان انجام می‌شود. اگر مسئله شنوایی بچه‌های زیر چهار سال درست شود، تکلم آنها نیز درست می‌شود و این مهم برای ما یک فوریت است.

  دارندگان رمزارز رسمی از شهریور می‌توانند کالا وارد کنند: رئیس سازمان توسعه تجارت: هر کسی که رمزارز رسمی استخراج‌شده دارد، از پایان شهریور می‌تواند با آن اقدام به واردات کند.

 پوشاندن پلاک، منجر به توقیف موتورسیکلت: فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، مخدوشی و پوشش پلاک است. کفی‌ها در سطح شهر تهران مستقر شده‌اند و برخورد با این‌گونه تخلفات بیش از پیش در دستور کار پلیس قرار گرفته است. کسانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور کار قرار دارد.

 جزئیات طرح جدید مجلس برای مهریه: ابوترابی: با قانون جدید، مجلس فرآیند دو یا سه ساله‌ای را که پیش روی بانوان برای درخواست مهریه بود، کاهش داده و به‌صورت شرعی که عندالمطالبه است، برای خانم‌ها راحت‌تر شود. همچنین در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک دهم درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند، می‌بایست مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.

  پرداخت وام به شرط کارت پایان خدمت: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه تسهیلات بانکی از جمله وام فرزندآوری به متقاضیان مرد، مشروط به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آن‌هاست.

  لغو کاپوتاژ اتوبوس‌ها در اربعین امسال: ستاد مرکزی اربعین: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران نسبت به سال‌های گذشته، امسال موضوع کاپوتاژ اتوبوس‌ها (عبور از مرز) مطرح نیست. باید از ظرفیت اتوبوس‌ها در داخل کشور و تردد زائران به مرزها ‌استفاده شود؛ مذاکرات ما فقط برای کاپوتاژ خودروهای شخصی است.

  تکواندو ایران با ۱۳ مدال قهرمان شد: کاروان اعزامی ۱۵ نفره تکواندوی بانوان و مردان ایران، در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق شد، ۵ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز کسب کند و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.


برچسب ها :
ارسال دیدگاه