هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله اعرافی با صدور پیامی طلاب و فضلای جوان را به باز خوانی منشور روحانیت و اسناد تاریخ حوزه و انقلاب فراخواند

آیت‌الله اعرافی با صدور پیامی طلاب و فضلای جوان را به باز خوانی منشور روحانیت و اسناد تاریخ حوزه و انقلاب فراخواند

مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی، با اشاره به منشور روحانیت آورده است: طلاب و فضلای عزیز و جوان را به بازخوانی و بازاندیشی در این منشور و سایر اسناد تاریخ حوزه و انقلاب فرامی‌خوانم و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه و استادان و محققان ارجمند را به گفتمان‌سازی و بهره‌گیری از آن در برنامه، سفارش می‌نمایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به‌مناسبت سالروز صدور منشور روحانیت توسط حضرت امام خمینی(قد) پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«و ایاه نستعین، انه خیر ناصر و معین و صلی‌الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة‌الله فی‌الارضین ارواحنا فداه».
اعیاد خجسته شعبانیه را تبریک و شادباش و سوم اسفندماه سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی(ره) را گرامی می‌دارم و به روح بلند و آسمانی آن رهبر عالی‌قدر درود می‌فرستم.
منشور روحانیت حاوی معارف اساسی انقلاب اسلامی و گشاینده رازهای مهم انقلاب و حوزه و روحانیت و شفاف‌کننده حقایق فراوان و ترسیم‌گر مسیر برای روحانیت راستین و حوزه انقلابی و نظام اسلامی و مردم شریف ایران است.
شاخص‌های برجسته و نشانه‌های سنجیده برای حوزه سرآمد و پیشرو و زمان‌شناس و منسجم و متحد و انقلابی و تمدنی در این منشور تاریخی ترسیم شده است. ضمن[بیان] ضرورت بازشناسی مسیر در پرتو منشور روحانیت و بیانیه گام دوم از امامین انقلاب اسلامی، عرض می‌کنم که باید قصور و تقصیر‌های خود را بشناسیم و درصدد ترمیم و درمان و رشد و بالندگی حوزه و روحانیت برآییم.
آینده‌های پیش‌روی ما و حوزه و روحانیت پرچالش و نیازمند آمادگی و مجاهدت و تلاش پیوسته در همه عرصه‌های علمی و معرفتی و معنوی و اخلاقی و اجتماعی و بصیرت انقلابی است و این منشور و اسناد، راهنمای امین در این راه حساس و دشوار است.
طلاب و فضلای عزیز و جوان را به بازخوانی و بازاندیشی در این منشور و سایر اسناد تاریخی حوزه و انقلاب فرامی‌خوانم و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه و استادان و محققان ارجمند را به گفتمان‌سازی و بهره‌گیری از آن در برنامه سفارش می‌نمایم.
به روان پاک امام راحل طاب‌ثراه و شهدای سرافراز و شهدای بزرگوار روحانیت و حوزه‌های علمیه درود می‌فرستیم و توفیق حوزه و روحانیت و مردم شریف و جوانان عزیز را در پیمودن راه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی، از خداوند متعال خواستارم.
علی‌رضا اعرافی/ مدیر حوزه‌های علمیه
۳ اسفندماه ۱۴۰۱

برچسب ها :
ارسال دیدگاه