هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تمدید مهلت فراخوان «ایده روایت زن شهیده»

تمدید مهلت فراخوان «ایده روایت زن شهیده»

سرپرست اداره‌کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید انقلاب اسلامی گفت: نزدیک به ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز داریم که از این تعداد ۷هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بقیه ایثارگر هستند. این تعداد، رقم مناسبی برای ایده‌پردازی در هنر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری فراخوان «ایده روایت زن شهیده»، دوم اسفند در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
در ابتدای جلسه، متین‌پور سرپرست اداره‌کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید گفت: این فراخوان در راستای طرح موضوع توسط رهبری پیرامون الگوسازی برای زن مسلمان برگزار می‌شود. برای رسیدن به این خواسته، نیاز به مصداق‌هایی بود که این فراخوان در این جهت قدم برمی‌دارد. نزدیک به ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز داریم که از این تعداد ۷هزار و ۳۶۵ نفر شهید و بقیه ایثارگر هستند. این تعداد، رقم بسیار زیادی است که نشان از مشارکت زنان در امر مقاومت دارد.
وی افزود: این میزان زن شهید قادر است، برای رشته‌های مختلف ادبی و هنری ایده داشته باشد. شش طرح برگزیده برای هر بخش فراخوان در نظر گرفته شده است که به هر یک ۲۰ میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد. همچنین در حوزه ایده‌های برتر تا مرز 5 میلیارد تومان بودجه حمایتی در نظر گرفته شده است.
در ادامه نشست، فاتحی دبیر فراخوان «ایده روایت زن شهیده» نیز،‌ اظهار کرد: این فراخوان امری خلاقانه است و امیدواریم، جریان‌سازی خوبی هم داشته باشد.
فاتحی با اشاره به اینکه جذب جوانان هدف ویژه فراخوان است، گفت: برای رسیدن به این خواسته، بنیاد شهید از توانایی مردم استفاده خواهد کرد. فراخوان این رویداد از چهارم بهمن شروع شده و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: شهدا و ایثارگران مورد نظر این فراخوان، تنها به دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود؛ بلکه همه شهدا و ایثارگران انقلاب را در برمی‌گیرد.
 دبیر فراخوان عنوان کرد: قرار بود، این رویداد به‌صورت بین‌المللی برگزار شود؛ اما چون فرصت نداشتیم، امسال به‌صورت ملی برگزار می‌شود و از سال آینده، مطمئناً شکل بین‌المللی خواهد داشت. ۲۲ اسفند نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه