هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توجه ویژه به وظایف و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب سبب ایجاد تحول در حوزه می‌شود

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم     

توجه ویژه به وظایف و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب سبب ایجاد تحول در حوزه می‌شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تلاش در جهت حفظ وحدت و یکپارچگی حوزه علمیه را فلسفه وجودی مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد و از اعضای هیئت‌رئیسه خواست، تا هم‌افزایی و یکپارچگی در مجموعه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار کردند.
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، ضمن تبریک به اعضای هیئت‌رئیسه جدید مجمع نمایندگان طلاب، گفت: مسئولیتی که بر عهده شما گذاشته شده است، مسئولیت خطیری است؛ زیرا هر مسئولیتی لوازمی را نیز به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تلاش در جهت وحدت و یکپارچگی حوزه علمیه را به‌عنوان فلسفه وجودی مجمع نمایندگان طلاب توصیف کرد و افزود: رابطه اعضای هیئت‌رئیسه با یکدیگر و با مجموع نمایندگان، باید به‌گونه‌ای باشد که در انجام وظیفه و مسئولیت‌های یکدیگر نقش‌آفرین باشید و نهایت تلاش خود را در ایجاد وحدت و یکپارچگی در مجموعه انجام دهید؛ چراکه اگر هم‌افزا باشید، به‌طور قطع در انجام وظایف موفق خواهید بود.
امام جمعه قم افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «أمرنی ربی بمداراةالناس کما أمرنی بأداء الفرائض»؛ بنابراین از هیئت‌رئیسه محترم انتظار می‌رود تا با سعه صدر، تدبیر و مدارا با مجموعه تعامل داشته باشند و ارتباط آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که نمایندگان احساس کنند، یک مجموعه امین و پرتلاش به امور آنان رسیدگی می‌کند.
توجه ویژه به وظایف و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان، سبب ایجاد تحول در حوزه می‌شود
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود، توجه ویژه به وظایف، اختیارات و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان را، سبب ایجاد تحول در حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: وظایف، اختیارات، ظرفیت‌ها و هر آنچه را که در اساسنامه به آن پرداخته شده است، با نگاهی نو مورد توجه قرار دهید؛ چراکه این مسئله می‌تواند در شکل‌گیری تحول و اقدامات بزرگ و اساسی در سطح حوزه‌های علمیه مؤثر واقع شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری بهره‌گیری از کارشناسان و افراد با تجربه در کمیسیون‌های مختلف را، سبب پیشبرد اهداف مجمع دانست و ابراز امیدواری کرد، مجمع نمایندگان طلاب با شناخت نیازها، مشکلات و برقراری ارتباط قوی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بتواند به نتایج خوبی دست پیدا کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طلبه‌های جوان گاهی مسائل را از منظری مورد توجه قرار می‌دهند که شاید برای دیگران مغفول واقع شده باشد و از طرف دیگر، اعضای جامعه مدرسین و بزرگان حوزه نیز، پیامدهایی را مد نظر قرار می‌دهند که در نتیجه این رفت و آمدها و تبادل نظرها، طرح‌های خوبی به دست می‌آید که به مصلحت کل حوزه است.
عضو خبرگان رهبری، با اشاره به سابقه مجمع نمایندگان طلاب، اظهار کرد: در طول سالیانی که مجمع نمایندگان مشغول فعالیت بوده است، یک‌سری ایده‌ها و طرح‌هایی مطرح شده‌اند که نیازمند پیگیری هستند. باید کمیته‌ای تشکیل شود تا ضمن دسته‌بندی این طرح‌ها و پیشنهادها، گزارش جامعی برای ارائه و پیگیری از جامعه مدرسین و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، آماده کند.
زنده و پویا بودن مجمع نمایندگان به‌‌واسطه ارتباطات آن است
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، ارتباط سازنده، مؤثر و برنامه‌ریزی‌شده مجمع نمایندگان طلاب با مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و اساتید و طلاب جوان را، نشان از زنده بودن و پویایی آن ارزیابی و خاطرنشان کرد: زنده بودن مجمع نمایندگان طلاب، به‌واسطه ارتباطات آن است.
وی ضمن اشاره به تشکیل مجامع استانی، ابراز کرد: مجامع استانی باید طلاب خود را شناسایی کنند و در ضمن تشکیل جلسات منظم، آن‌ها را در بعد آموزشی، تهذیبی و مسائل اجتماعی همراهی کنند تا فارغ‌التحصیلان حوزه، علاوه بر امور علمی و اخلاقی، افرادی عالم‌به‌زمان باشند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان، با توجه به تنگنای معیشتی طلاب، از هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان خواست که نسبت به حل مشکلات طلاب تلاش کنند و اقدامات مؤثری را به سرانجام برسانند.
یادآوری می‌شود، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از اقدامات هیئت‌رئیسه نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب ارائه کرد و از عزم جدی برای جبران کاستی‌ها و مشکلات خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه