هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 745

اخبار کوتاه ایران


  برق، گاز و آب مدارس رایگان شد: نمایندگان مجلس در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برق، گاز و آب مدارس را به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان کردند.
  اعمال تخفیفات مالیاتی به ازای فرزند سوم و بیشتر: اشخاص به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، به ازای هر فرزند مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.
  تحقق درمان رایگان مردم در محرومترین منطقه ایران: به همت قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، بزرگ‌ترین بیمارستان فوق تخصصی و کانتینری کشور، با نام بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت‌الله صدوقی در بشاگرد برپا شد.
  ۴۹ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از صادرات غیرنفتی: رئیس کل گمرک: درآمدهای ارزی کشور از محل صادرات غیرنفتی در ۱۱ ماهه سال‌جاری به حدود ۴۹ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲.۲۲ درصدی داشته است.
  رادان: در حوزه امنیت با کسی تعارف نداریم: فرمانده کل انتظامی کشور: در بحث امنیت قطعاً با کسی تعارف نداریم و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم از این خط قرمز ما عبور کند؛ چرا که چنین مسائلی جلوی قطار در حال حرکت توسعه را می‌گیرد.
  شناسایی ۴۰۱ نوع بیماری نادر در ایران: مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران: تاکنون ۴۰۱ نوع بیماری نادر در کشور شناسایی شده است و ۶ هزار نفر از بیماران نادر را در سامانه‌ بیماران نادر ایران ثبت کرده‌ایم. حدود ۸۵ درصد علت بروز بیماری‌های نادر، عوامل ژنتیکی است.
  جریمه سنگین ایرلاینها درصورت تاخیر ۵ ساعته: معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی: تأخیر بیش از ۵ ساعت مشمول انجام یک پرواز رایگان برای رساندن مسافر به مقصد و بازپرداخت همه هزینه بلیت به مسافر می‌شود.
  ثبتنام دارندگان سندهای اولویتدار حج: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت: متقاضیان ثبت‌نام در حج ۱۴۰۲ با ورود به سامانه‌ فرآیند نام‌نویسی خود را تکمیل کنند. اولویت اول، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. اولویت دوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۵ هستند. اولویت بعدی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ هستند و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها نام‌نویسی صورت خواهد گرفت.
  سقف معافیت مالیاتی حقوق، ۱۰ میلیون تومان شد: با تصویب نمایندگان مجلس، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون تومان در ماه افزایش یافت.
  مصوبه بهارستان برای عبور از خامفروشی: نمایندگان مجلس در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال۱۴۰۲ برای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان و جلوگیری از خام‌فروشی، صادرات محصولات معدنی، فلزی و غیرفلزی، نفتی، گازی و پتروشیمی را مشمول مالیات و عوارض صادراتی کردند.
  خدمترسانی ۳ هزار گروه جهادی در ایام نوروز: مسئول سازمان بسیج سازندگی: برای نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۹۷ قرارگاه عملیاتی جهادی راه‌اندازی کردیم که وظیفه این قرارگاه‌ها انجام عملیات‌های مختلف در طرح‌هایی مانند بسیج آب‌رسانی، تعمیر و بازسازی منازل محرومین، اهدای جهیزیه، توزیع کمک‌های مومنانه و خدمات درمانی است. در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۳ هزار گروه جهادی در قرارگاه‌های استانی و ملی مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود که این امر ۵۰ هزار نفر از جهادگران را در برمی‌گیرد.
  مطبوعات و رسانهها از پرداخت مالیات معاف شدند: نمایندگان مجلس در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با معافیت رسانه‌ها و مطبوعات از پرداخت مالیات در سال آینده موافقت کردند.
  زنگ خطر پیری جمعیت در کشور به صدا درآمد: عضو فراکسیون زنان مجلس: زنگ خطر پیری جمعیت در کشور به صدا درآمده و نیاز است تا قبل از اینکه کار از کار بگذرد و دیر شود فکری برای رفع این خطر صورت گیرد. اگر در پنج شش سال آینده اقدام اساسی در این زمینه صورت نگیرد فرصت از دست رفته و دچار پیری جمعیت شده و بحران‌های بسیاری دامنگیر کشور خواهد شد.
  برخورد با سوداگران بخش مسکن آغاز شد: وزیر راه و شهرسازی: سامانه املاک و اسکان ۵۷۰ هزار خانه خالی شناسایی کرد و مالکان این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.
  خبر خوش به جاماندگان سهام عدالت: نمایندگان مجلس در بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دولت را موظف کردند از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.
  اختصاص ۲ میلیون تومان سهام به ازای تولد فرزند: مجلس دولت را مکلف کرد، به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد شوند، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.
  افزایش قاچاق دام یکی از دلایل گرانی گوشت قرمز است: گزارش‌هایی نشان می‌دهد یک‌سری دلالان در استان‌های شمالی و شمال غرب کشور دام‌های زنده را به قیمت بالاتر از عرف خریداری می‌کنند و به کشورهای همسایه شمال غربی و حاشیه خلیج‌فارس قاچاق می‌کنند. پایین بودن قیمت گوشت در کشور نسبت به کشورهای همسایه، و نیز طعم و کیفیت مناسب گوشت دام‌های تولیدی مناطق شمال‌غرب کشور از عوامل این قاچاق است.
​​​​​​​    پیوند بافت قلبی و درمان بیماری سهلختی برای اولین بار در جهان: متخصصان ایرانی موفق شدند برای نخستین‌بار در جهان، دریچه سه‌لَختی قلب را با استفاده از بافت قلب بیمار، ترمیم کنند. تاکنون برای جراحیِ دریچه سه‌لَختی قلب از در دریچه‌های فلزی و حیوانی استفاده می‌شد که علاوه بر عوارض، احتمال پس زدن آن نیز وجود داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه